Nadzorni svet je danes obravnaval odločitev državne revizijske komisije v postopku revizije javnega naročila gradnje druge cevi predora Karavanke.
"Nadzorni svet odločitev državne revizijske komisije sprejema, vendar težko razume prakso, ki se je izoblikovala v zadnjem času na področju javnih naročil. Postopki javnega naročanja v revizijskem delu vedno bolj postajajo iskanje formalnih pomanjkljivosti izbrane ponudbe, ne pa uresničevanje temeljnih načel javnega naročanja, torej konkurenčnosti ponudnikov ter gospodarne in učinkovite porabe javnih sredstev," je po današnji seji nadzornikov prek spletni strani Ljubljanske borze sporočil Dars.
Zato postajajo postopki javnega naročanja vse daljši, kar resno ogroža tudi izpolnjevanje načrta gradnje in vzdrževanja avtocest, so poudarili. Ob spremljanju podobnih postopkov v tujini nadzorni svet Darsa ugotavlja, da "naročniki bistveno lažje dosegajo uresničevanje teh načel, zato poziva pristojne organe, da zakonodajne rešitve in dobre prakse, ki omogočajo izbiro izvajalcev v predvidljivih rokih in po vsebinskih merilih, prenesejo tudi v slovensko okolje".
Dars je za gradnjo druge cevi predora Karavanke izbral turško družbo Cengiz Insaat Sanayi ve Ticare, ki je bila z 89,3 milijona evrov brez DDV najcenejša, a je po pritožbah treh neizbranih ponudnikov - novogoriškega Kolektorja CPG, sarajevskega Euroasfalta in kranjske Gorenjske gradbene družbe skupaj z Metrostavom iz Prage - državna revizijska komisija izbiro razveljavila.
Dars je bil o odločitvi državne revizijske komisije obveščen v ponedeljek. Kot so povedali za STA, odločitve komisije še ne morejo komentirati, saj jo mora strokovna komisija najprej natančno preučiti.
Po poročanju TV Slovenija minuli petek naj bi bila med razlogi za izločitev turške ponudbe neustrezna dokazila. Cengiz naj ne bi predložil vseh potrebnih dokazil, ki jih morajo imeti odgovorni vodje del na gradbiščih. Težavo naj bi predstavljala tudi kaznovanost enega od vodilnih v podjetju.
V Cengizu pa so danes poudarili, da niso bili izločeni iz postopka in da je državna revizijska komisija zgolj razveljavila odločitev Darsa, da projekt izgradnje dodeli njim. Celotna odločitev komisije se po njihovih navedbah ukvarja le z vprašanjem, ali je bilo sprejemljivo, da je Cengiz ob oddaji ponudbe oddal nejasno izpolnjene priloge, ki vsebujejo podatke o opremi, sredstvih in materialih, uporabljenih pri izračunu ponudbene cene, nato pa jih je na podlagi Darsovega poziva dopolnil, pri čemer se kljub dopolnitvi končna ponudbena cena družbe Cengiz ni spremenila.
V turški družbi pravijo, da bo moral Dars pri ponovnem odločanju še enkrat presojati o dopustnosti in ustreznosti prejetih ponudb vključno s ponudbo podjetja Cengiz, pri čemer bo dolžan upoštevati tudi napotke revizijske komisije iz izdanega sklepa.
V Darsu danes s stališčem podjetja Cengiz še niso bili seznanjeni, zato ga niso mogli komentirati. Poudarili so, da je obravnava ponudb sicer v pristojnosti strokovne komisije. V ponedeljek, ko so bili uradno obveščeni o odločitvi državne revizijske komisije, so dejali, da je odločitev državne revizijske komisije dokončna in da bodo morali odločati med preostalimi ponudbami.
Naslednjo najugodnejšo ponudbo je podala Gorenjska gradbena družba v sodelovanju s češkim Metrostavom za 104,4 milijona evrov. Sarajevski Euroasfalt je s Cestnim podjetjem Ptuj ponudil gradnjo za 106,3 milijona, Kolektor CGP z Rikom in turškim Yapi Merkezijem za 109,4 milijona, Implenia Österreich v konzorciju z Implenia Švica in CGP Novo mesto za 114,8 milijona, grški J&P Avax za 115 milijonov, italijanski Astaldi s partnerjema Cipa in GIC gradnje za 117,5 milijona evrov, GH Holding v sodelovanju z avstrijskim Hochtiefom za 118,6 milijona ter Pomgrad v konzorciju z Marti Avstrija in Marti Švica za 140,3 milijona evrov. Vse ponudbe so brez DDV.