c S

Finančni ministri EU bodo poskušali doseči dogovor o digitalnem davku

04.12.2018 08:43 Finančni ministri EU bodo danes v Bruslju poskušali doseči dogovor o spornem davku na digitalne storitve. Vse članice unije sicer priznavajo potrebo po ureditvi tega področja, a glede predlaganega začasnega triodstotnega davka za zdaj ni bilo soglasja, ki je v uniji potrebno za sprejetje davčne odločitve.

Vsesplošno zaželena je dolgoročna globalna rešitev, a ker te ni na vidiku, je Evropska komisija predlagala začasno, ki temelji na načelu, da je treba prihodek obdavčiti tam, kjer je ustvarjen.

Ta rešitev je triodstotni davek za podjetja z globalnim letnim prihodkom nad 750 milijonov evrov in z letnim prihodkom v EU nad 50 milijonov evrov, ki naj bi prinesel okoli pet milijard evrov na leto. EU jim namreč očita, da se s prijavo dobička v članicah z nizkimi davki, kot sta Luksemburg in Irska, izogibajo pravični obdavčitvi.

Sprva je bila komisija tarča kritik, da cilja z davkom na ameriške digitalne titane Google, Amazon in Facebook, a tudi evropska podjetja pozivajo k umiku predlaganega davka, saj da bi nesorazmerno udaril prav njih.

Po predlaganem kompromisu naj bi digitalni davek začel veljati 1. januarja 2022, če ne bi bil do konca leta 2020 dosežen zadosten napredek na mednarodni ravni. Pri tem bo ključno poročilo Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) leta 2020. Njegovo začasno naravo potrjuje še eno določilo: prenehal naj bi veljati ob uveljavitvi novih mednarodnih standardov ali najpozneje med letoma 2025 in 2030.

Gre le za vprašanje politične volje, pravijo v avstrijskem predsedstvu in izpostavljajo, da enajst članic takšen ali podoben davek že ima, zato je uskladitev nujna. Dogovor je vprašljiv. Med najodločnejšimi nasprotniki se omenjajo Irska, Švedska, Danska, Finska, Luksemburg in tudi Nemčija.

Britanski časnik Financial Times je sicer sinoči poročal o francosko-nemškem dogovoru o digitalnem davku z okrnjenim obsegom, ki naj bi pokrival samo prihodke iz prodaje spletnega oglasnega prostora, ne pa tudi digitalnega posredništva ali prodaje podatkov na podlagi informacij uporabnikov. Tako naj ne bi veljal za Amazon, Airbnb in Spotify. S tem naj bi pomirili nemške skrbi, da bi davek udaril njihova avtomobilska podjetja.

Slovenija po navedbah finančnega ministrstva podpira prizadevanja za pravično in učinkovito davčno okolje, ki izboljšuje poslovno okolje. Dolgoročno kot optimalno podpira globalno rešitev, podpre pa lahko tudi začasno rešitev, ki bo enostavna, ne bo negativno vplivala na konkurenčnost notranjega trga ter ne bo povzročila presežnih administrativnih bremen za podjetja in davčne uprave.

Bruselj, 04. decembra (STA)
Foto: STA