V Kölnu je bila dovoljena meja količine škodljivega dušikovega dioksida lani občutno prekoračena - letna povprečna vrednost je namesto 40 mikrogramov na kubični meter znašala 62 mikrogramov. V Bonnu je bila vrednost pri 47 mikrogramih.
Sodba sodišča, na katero je sicer možna pritožba, se nanaša na večji del središča Kölna. Tam bodo od aprila prihodnje leto prepovedani dizelski avtomobili standarda Euro 4 in manj, pa tudi bencinski motorji razreda 1 in 2. Od septembra pa se bo prepoved nanašala tudi na dizelske avtomobile standarda Euro 5.
Medtem odločitev sodišča v Bonnu zajema le dve glavni centralni prometnici, nanaša pa se na dizelska vozila razreda Euro 5 in manj ter bencinske avtomobile Euro 1 in 2.
V Kölnu so že napovedali pritožbo. Župan Bonna Ashok Sridharan pa je menil, da razsodba predstavlja "hud udarec za prebivalstvo in gospodarstvo".
V Deutsche Umwelthilfe so na drugi strani zadovoljni. Vodja organizacije Jürgen Resch je izrazil veselje nad "jasnimi besedami, ki jih je našlo sodišče".
Sodnik Michael Huschens je v razsodbi poudaril, da je stopnja onesnaženosti zraka v obeh mestih nesprejemljiva. Poudaril je, da evropski standardi kakovosti zraka veljajo že od leta 2010 in so od takrat nenehno kršeni.
Köln in Bonn sta se tako pridružila Stuttgartu, Aachnu, Frankfurtu, Mainzu in Berlinu, ki naj bi prav tako uvedli prepovedi umazanih dizelskih vozil po odločitvi sodišča. Stuttgart in Berlin nameravata prepovedi uvesti v letu 2019, Aachen in Frankfurt pa odločitev sodišča izpodbijata. Mainz bo moral prepovedati dizelska vozila, če se bodo alternativni ukrepi, uvedeni do polletja 2019, izkazali za nezadostne.
Prvo nemško mesto, ki je uvedlo tovrstno prepoved, je bil sicer Hamburg, je pa prepoved omejil na zgolj dve ulici v mestnem središču.
Nemška kanclerka Angela Merkel, ki je znana po dobrih odnosih z nemško avtomobilsko industrijo, nasprotuje prepovedim dizelskih vozil. Ta so se na udaru znašla po letu 2015, ko je nemški Volkswagen priznal, da je milijone avtomobilov z dizelskim motorjem opremil z goljufivo programsko opremo, ki jim je omogočila, da so prestali okoljske teste.
Skupno je sicer lani ravni dušikovega dioksida, ki jih kot maksimalne predpisuje EU, preseglo 65 nemških mest.