c S

Pred dopustom v tujini razmislek o primernih plačilnih sredstvih

18.06.2018 06:47 Ljubljana, 17. junija (STA) - Pred dopustovanjem v tujini, sploh če gre za državo, kjer lokalna valuta ni evro, je potreben razmislek o primernem plačilnem sredstvu. Banke svetujejo v denarnici vsaj nekaj gotovine v lokalni valuti ter preverbo stroškov plačil in dvigov s plačilnimi karticami.

Za bivanje na Hrvaškem, kjer je lokalna valuta kuna, bančniki svetujejo menjavo valute že v Sloveniji, saj je menjalni tečaj v Sloveniji praviloma ugodnejši kot na Hrvaškem. Za obisk drugih neevrskih držav svetujejo, naj se uporabniki pozanimajo o menjalnem tečaju tako doma kot v ciljni državi ter morebitno menjavo doma pri banki vnaprej naročijo.

Pri dvigu gotovine na bankomatih na Hrvaškem banke svetujejo izbiro možnost brez konverzije, saj banka zaračuna pretvorbo valute po določenem tečaju. V primeru izbire s konverzijo pa to valuto zamenja po svojem tečaju, kar je dražje. Enako velja za plačila s plačilnimi karticami. Tudi tu naj uporabniki izberejo možnost plačila v lokalni valuti ali brez konverzije.

Nekateri trgovci pri nakupu blaga ali storitev zaračunajo določeno provizijo, kar mora biti označeno. Uporabniki pa naj preverijo tudi, kaj jim za določeno storitev zaračuna banka, pri kateri imajo odprt račun. Banke namreč lahko komitentu zaračunajo nadomestilo za dvig gotovine na bankomatih drugih bank ali za dvig gotovine, ki ni v evrih, itd.

V luči prizadevanj Evropske komisije za čezmejno delovanje pod enakimi pogoji so nekatere banke že ukinile nadomestila, ki so jih zaračunavala za dvig gotovine ali nakupe za procesiranje transakcij, ki niso v evrih.

Komisija je namreč spomladi napore usmerila v to, da bi pravila območja evra, kjer prebivalci ali podjetja transakcije v evrih v svoji ali drugi državi članici opravljajo pod enakimi pogoji, razširila tudi na preostale članice EU. Komisija napoveduje tudi več preglednosti in konkurence za storitve na področju pretvorbe valut, če potrošniki kupujejo blago ali storitve v valuti, ki ni njihova.

Banke opozarjajo še na razliko med stroški storitev pri uporabi debetne oz. kreditne kartice. Uporabnikom pa svetujejo še, naj preverijo, kakšen mesečni limit imajo na karticah, ki jih bodo uporabljali na poti. Poskrbijo naj tudi za varnost plačilnega sredstva, za kartice s posebnimi obveščevalnimi sms-sporočili, ter si shranijo kontakte centra za pomoč uporabnikom.