Kot so sporočili iz Evropske komisije, je med najpogostejšimi ugotovljenimi domnevnimi zavajanji oglaševanje domnevno brezplačnih paketov ali paketov po znižanih cenah, ki so v resnici del svežnjev povezanih produktov. Takšno kršitev so odkrili pri polovici vseh spornih spletišč.
Še pogostejša je odsotnost povezave do platforme za spletno reševanje sporov, kar so ugotovili pri skoraj 79 odstotkih spletišč s pomanjkljivostmi, več kot 40 odstotkov takšnih spletišč pa tudi ni ponujalo informacij o sistemih za reševanje sporov.
Prav tako v veliko primerih prihaja do tega, da lahko spletišča enostransko spreminjajo pogodbene pogoje, potrošnik pa o tem ne dobi ne informacij ne obrazložitve. Mnoga spletišča niso zagotovila jasnih ali resničnih informacij o dogovorih o nadomestilu in povračilu v primeru, da ponujene storitve ne ustrezajo storitvam, ki jih je kupila stranka, pri nekaterih spletiščih pa ni bilo na voljo jasnih in izčrpnih informacij o samodejnem podaljšanju pogodb.
Ker potrošniki po besedah evropske komisarke za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vere Jourove vsak dan uporabljajo naročniške pakete za mobilno telefonijo ali internet, je treba zagotoviti, da bodo lahko tem storitvam zaupali.
"Pregled kaže, da več spletišč, ki prodajajo take storitve, potrošnike zavaja z oglaševanjem lažnih popustov ali nepopolnimi informacijami, ki potrošnikom ne omogočajo, da bi sprejeli ozaveščene odločitve. Pričakujem čimprejšnji popravek lažnih in zavajajočih informacij, da se v tem sektorju zagotovi polno spoštovanje pravil EU o varstvu potrošnikov," je dejala.
Komisija je nedavno oblikovala predlog novega dogovora za potrošnike, katerega cilj je dodatno okrepiti varstvo potrošnikov pred trgovci, ki uporabljajo nepoštene poslovne prakse, in zagotoviti, da bodo organi dosledneje izvrševali pravila EU o varstvu potrošnikov.
Nacionalni organi bodo spletišča z domnevnimi nepravilnostmi podrobneje preučili. Če se bo izkazalo, da nepravilnosti dejansko obstajajo, jih bodo spletišča morala odpraviti. Organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bodo z uporabo nacionalnih izvršilnih postopkov poskrbeli, da bodo spletišča ustrezno popravljena, so še navedli v komisiji.