Komisija predlaga kodeks ravnanja v zvezi z dezinformacijami, podporo neodvisni mreži preverjevalcev dejstev ter vrsto ukrepov za spodbujanje kakovostnega novinarstva in medijske pismenosti.
"Družbenim omrežjem in spletnim platformam dajemo priložnost, da enkrat za vselej rešijo problem," je poudarila evropska komisarka za digitalno družbo in gospodarstvo Marija Gabriel.
Tehnološki velikani naj bi do julija pripravili kodeks ravnanja. Komisija bo napredek pozorno spremljala. Če ne bo zadovoljna, bo do konca leta predlagala nadaljnje ukrepe, morda tudi nova pravila.
V Bruslju poudarjajo, da je ukrepanje nujno, na kar kaže tudi nedavna afera z zlorabo osebnih podatkov uporabnikov Facebooka, s katero naj bi britansko podjetje Cambridge Analytica vplivalo na ameriške volitve.
Komisija je danes predlagala tudi nova pravila za ustvarjanje gospodarstva spletnih platform. Predlog se nanaša na pogodbene določbe ter nepoštene ali nepregledne trgovinske prakse med platformami in njihovimi poslovnimi uporabniki.
Namen je oblikovati poslovno okolje, ki bo pošteno, pregledno in predvidljivo za mala podjetja in trgovce, ki za razvoj svojih dejavnosti uporabljajo spletne platforme, kot so spletne tržnice, trgovine z aplikacijami ali spletni iskalniki.
Po predlogu komisije bodo morali ponudniki spletnih posredniških storitev za večjo preglednost zagotoviti pogoje uporabe, ki bodo lahko razumljivi in dostopni, ter vzpostaviti notranji sistem za obravnavo pritožb, ki bo omogočal učinkovitejše reševanje sporov.