Predsednik hrvaške komisije Goran Matešić je danes novinarjem v Zagrebu pojasnil, da zavrnitev pritožb pomeni, da je pogodbo med hrvaškim naročnikom in kitajskim izvajalcem moč uveljaviti. Nezadovoljnim ponudnikom ostaja možnost, da bi sprožili postopek na hrvaškem upravnem sodišču, je dejal.
Komisija po njegovih pojasnilih ni ugotovila kršitve predpisov na javnem razpisu za izgradnjo mosta in pristopnih cest niti v primeru dumpinških cen, ki so jih izpostavljali v obeh pritožbah. Pojasnil je, da je vprašanje dumpinga urejeno na ravni EU. Prav tako je povedal, da tožniki niso dokazali, da so članice kitajskega konzorcija prejele subvencije od kitajske države, kot je to trdil Strabag.
Avstrijski gradbinec se je konec januarja pritožil z argumentom, da je bil kitajski konzorcij na javnem razpisu izbran zaradi dumpinških cen pri izvajanju določenih del na izgradnji mostu. Izpostavil je, da je lastnica družb v kitajskem konzorciju kitajska država, ki naj bi imela veliki interes za vstop na trg EU. Po njihovih navedbah so članice kitajskega konzorcija zaradi tega interesa prejele državne subvencije, kar po Strabagovi oceni ni skladno s pravnim redom EU.
Izgradnja mostu na Pelješac bo prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU. Konzorcij kitajskih družb je vrednost del ocenil na nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov). Njihova ponudba je bila za približno pol milijarde kun cenejša kot ponudbi Strabaga in italijansko-turškega konzorcija. Poleg China Road and Bridge Corporation so članice konzorcija še podjetja CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering.
Matešić je še povedal, da so v pritožbah obravnavali tudi pravna vprašanja kakovosti bančnega jamstva in tajnosti podatkov, a kršitve postopka niso ugotovili. Ni želel komentirati posameznih odločitev komisije, temveč je novinarje in javnost napotil na odločitev komisije, ki je objavljena na njeni spletni strani.
Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je danes dejal, da je odločitev komisije "definitivno poslednja stopnica" pred podpisom pogodbe s kitajskimi gradbinci. Napovedal je, da bodo pogodbo podpisali v naslednjih dveh tednih in da bo potem stekla gradnja mosta.
Butković je v pogovoru za hrvaški radio izpostavil, da morebitni postopek na upravnem sodišču ne bo prestavil začetka izgradnje mostu. Ne pričakuje niti ugovora Evropske komisije.
Spomnil je, da je izgradnja mostu na polotok prva faza projekta. Nato bodo gradili tudi pristopne ceste do mostu in na koncu obvoznico pri Stonu, ki se nahaja na stičišču Pelješca s celino. Celotni projekt naj bi končali najpozneje leta 2022, je ponovil.
Hrvaška vlada pričakuje, da bo Hrvaška z uresničitvijo projekta končno dobila trdno cestno povezavo z južno Dalmacijo in prispevek k bolj enakomernemu regionalnemu razvoju države.
Izgradnja mostu je največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem, ki ga bo s 357 milijoni evrov sofinancirala EU. Vrednost celotnega projekta je 420 milijonov evrov, EU pa prispeva 85 odstotkov iz kohezijskih skladov. Most bo dolg 2,4 kilometra in visok 55 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.