c S

GZS poziva k iskanju rešitev za nadaljevanje projekta drugi tir

15.03.2018 16:11 Ljubljana, 15. marca (STA) - Projekt drugi tir Divača-Koper je po ocenah GZS strateški nacionalni projekt, zato ne sme biti talec politike. Razveljavitev rezultatov referenduma o zakonu o drugem tiru ne bi smela ustaviti gradnje, zato na zbornici pozivajo k takojšnjemu iskanju rešitev, ki bodo zagotovile nadaljevanje že začetih del in preprečile nastanek nacionalne škode.

Izgradnja drugega železniškega tira med Divačo in Koprom je po navedbah GZS nujna za državo in jo je treba izpeljati brez nadaljnjih zamikov, v zastavljenem časovnem okvirju.

"Odlašanje s projektom bi pomenilo, da nas bodo transportne poti obšle prek Avstrije, Italije, pa tudi Hrvaške. Če ne bomo prenesli večjega dela rastočega prometa tovora na železnice, bodo v roku 10 do 15 let tudi na naših avtocestah nemogoče razmere. Zmanjšala se bo stopnja varnosti v prometu. Vse to so razlogi, da Slovenija z realizacijo projekta v dobro sedanji in vseh naslednjih generacij ne sme odlašati," so v današnjem sporočilu za javnost navedli na GZS.

Pozvali so k takojšnjemu iskanju rešitev, ki bodo zagotovile nadaljevanje že začetih del, pri čemer opozarjajo na nujnost transparentne, kakovostne in racionalne izvedbe, da bodo javne finance in davkoplačevalci čim manj obremenjeni.

"Če se bomo tako pogovarjali o strateških nacionalnih projektih, kot se o drugem tiru, kjer razprava traja že prek 20 let, obstaja resno tveganje, da se nikoli ne bomo premaknili z mesta," je poudaril predsednik GZS Boštjan Gorjup.

Vrhovno sodišče je v sredo ugodilo pritožbi pobudnika referenduma Vilija Kovačiča in razveljavilo rezultate referenduma o uveljavitvi zakona o drugem tiru Divača-Koper iz lanskega septembra. Postopek bo treba ponoviti, zakon o drugem tiru pa tako še naprej ni v veljavi.

Da je drugi tir ključen projekt za razvoj Slovenije je v sredo v izjavi, na kateri je sporočil svoj odstop, povedal tudi premier Miro Cerar, pri čemer je poudaril, da si bo, dokler bo imel možnost, prizadeval, da ta projekt izpelje.

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je sicer danes mirila glede nadaljnje usode projekta. "Samo brez panike," je poudarila v izjavi v Bruslju. 109 milijonov evrov evropskih sredstev, predvidenih za financiranje projekta, je začasno zamrznjenih, a ne izgubljenih, je dodala. V komisiji so po njenih besedah v stiku s slovensko vlado glede nadaljnjih korakov, nato bodo sprejete nadaljnje odločitve.