c S

Potrditev prepovedi dizelskih vozil v mestih naletela na mešane odzive

28.02.2018 07:32 Leipzig, 27. februarja (STA) - Odločitev zveznega upravnega sodišča v Leipzigu, da je prepoved starejših dizelskih vozil v mestnih središčih zakonita, je naletela na mešane odzive. Medtem ko jo okoljevarstvene organizacije pozdravljajo, vlada poudarja, da sodba še ne pomeni nujno uvedbe prepovedi. Ta bo sicer omejena, pojavljajo se tudi vprašanja, kako jo nadzirati.

Prepoved bodo po odločitvi sodišča mesta lahko uvedla, če bo količina dušikovega oksida v zraku presegla dovoljeno mejo. Takšnih mest je v Nemčiji trenutno okoli 60, med njimi vsa večja mesta, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Veljati bo lahko začela s septembrom, in sicer najprej za motorje z emisijskimi standardi od euro 1 do euro 4, prihodnje leto pa še za euro 5. Vozila z motorji euro 6 bodo izvzeta iz prepovedi, ki bi sicer lahko zajela več kot 12 milijonov vozil.

Lastniki vozil z motorjem euro 5 se ob tem sprašujejo, ali bodo morali morebitno nadgradnjo motorjev financirati sami ali bodo to storili proizvajalci. Prvi mož okoljevarstvene organizacije Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch je izrazil pričakovanje, da bodo to breme prevzeli proizvajalci.

O tem, ali in kako bodo prepoved uresničili, bo odločalo vsako mesto posebej. Kako bodo prepoved nadzirali, ni jasno. Policija za sistematični nadzor po ocenah strokovnjakov kadrovsko ni dovolj podprta, zato bi lahko izvajala le naključni nadzor.

Prepoved bo dopuščala nekaj izjem, med drugim intervencijska vozila in vozila obrtnikov. Kritiki opozarjajo, da bo skoraj zagotovo povzročila zmedo med vozniki.

Med prvimi, ki so razsodbo pozdravili, je bil Resch, ki je dejal, da je danes velik dan za čist zrak v Nemčiji.

Nemška ministrica za okolje Barbara Hendricks je medtem poudarila, da sodišče ni uvedlo nobene prepovedi vožnje, temveč le pojasnilo zakonodajo. "Prepovedim vožnje se je mogoče izogniti. Moj cilj je in bo, da ne bodo uveljavljene," je poudarila.

Da ne gre za obvezo, so izpostavili tudi v Združenju avtomobilske industrije, kjer so se ob tem zavzeli za postopne in sorazmerne ukrepe.

Omejene posledice odločitve sodišča je izpostavila tudi kanclerka Angela Merkel. Kot je dejala, se nanaša na mesta, ki res potrebujejo intenzivne ukrepe. "Res pa ne gre za celotne mestne površine in vse lastnike avtomobilov v Nemčiji," je zagotovila. Napovedala je tudi nadaljnja vladna prizadevanja za ukrepe na tem področju na ravni celotne države.

Prometni minister Christian Schmidt je ob tem spomnil na milijardo evrov težak paket pomoči v boju za čistejši zrak, ki ga je vlada za letos obljubila občinam. Ukrepi, ki jim bodo namenjene subvencije, med drugim predvidevajo izboljšanje povezav mestnega in primestnega prometa, elektrifikacijo voznega parka mestnih avtobusov, povečanje števila polnilnic za električne avtomobile ter nove kolesarske steze.

Schmidt naj bi o nadaljnjih korakih že to sredo razpravljal s člani parlamentarnega odbora za promet, k čemur ga je danes pozval predsednik odbora Cem Özdemir iz vrst Zelenih.

S tem so člani vlade po navedbah dpa mirili lastnike dizelskih vozil, ki so že pred razglasitvijo sodbe opozarjali, da bi lahko pritrditev prepovedim dizlov močno znižala cene rabljenih vozil s takšnim motorjem. Da je treba pričakovati "določene izgube vrednosti", je dejal tudi predsedujoči sodnik Andreas Korbmacher.