Na novo zastavljeni sistem odstranjevanja poškodovanih in pokvarjenih vozil na avtocestah in hitrih cestah po pojasnilih ministra za infrastrukturo ne posega v pravice uporabnikov, saj za uporabnike uvaja novosti zgolj v tem, da bo lahko odvoz tovornega vozila opravil tisti izvajalec, s katerim bo Dars po izvedenem javnem razpisu sklenil pogodbo.
Pogodbeni izvajalec odvoza vozil bo lahko svojo storitev zaračunal v skladu s cenikom, v katerem bodo določene najvišje cene, ki jih bo mogoče zaračunati za posamezno storitev.
Novela zakona uvaja še definicijo t.i. skupnega prometnega prostora, možnost vzpostavitve poskusne prometne ureditve na državni cesti, v slovenski pravni red se prenaša evropska direktiva v delu, ki se nanaša na vzpostavitev sistemov za prepoznavo vozil ali skupine vozil, ki sama ali skupaj s tovorom presegajo dovoljene mase.
Z načelom celovite ureditve področja izrednih prevozov se iz zakona o voznikih prenašajo določbe, ki se nanašajo na usposabljanje spremljevalcev izrednih prevozov. Ob tem pa področje izvajanja usposabljanja spremljevalcev izrednih prevozov ostaja v pretežni meri enako sedanjemu.
Da bi omogočili poenoteno vnašanje podatkov o kršitvah največjih dovoljenih mer in mas vozil v nacionalni elektronski register, se kazenske določbe v tej zvezi predpisujejo na način, ki je predpisan z evropsko regulativo, pri tem pa globe za kršitve v tej zvezi ostajajo pretežno v okviru zdaj predpisanih, je navedel minister.
S predlogom zakona se zvišujejo tudi globe za prekrške, povezane s postavitvijo oz. uporabo objektov za obveščanje in oglaševanje.