c S

V DZ napovedana podpora spremembam zakona o cestah

13.02.2018 11:22 Ljubljana, 13. februarja (STA) - Večina poslanskih skupin v DZ je v današnjem drugem branju predloga novele zakona o cestah napovedala podporo predlaganim zakonskim rešitvah. Predlog zakona sicer med drugim ureja problematiko odstranjevanja poškodovanih in pokvarjenih tovornih vozil na hitrih cestah in avtocestah.

Kot je pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, novo zastavljeni sistem odstranjevanja poškodovanih in pokvarjenih vozil na avtocestah in hitrih cestah ne posega v pravice uporabnikov, saj za uporabnike uvaja novosti zgolj v tem, da bo lahko odvoz tovornega vozila opravil tisti izvajalec, s katerim bo Dars po izvedenem javnem razpisu sklenil pogodbo.

Pogodbeni izvajalec odvoza vozil bo lahko svojo storitev zaračunal v skladu s cenikom, v katerem bodo določene najvišje cene, ki jih bo mogoče zaračunati za posamezno storitev.

Predlog zakona še uvaja definicijo t.i. skupnega prometnega prostora, možnost vzpostavitve poskusne prometne ureditve na državni cesti, v slovenski pravni red se prenaša evropska direktiva v delu, ki se nanaša na vzpostavitev sistemov za prepoznavo vozil ali skupine vozil, ki sama ali skupaj s tovorom presegajo dovoljene mase.

Z načelom celovite ureditve področja izrednih prevozov se iz zakona o voznikih prenašajo določbe, ki se nanašajo na usposabljanje spremljevalcev izrednih prevozov. Ob tem pa področje izvajanja usposabljanja spremljevalcev izrednih prevozov ostaja v pretežni meri enako sedanjemu.

Da bi omogočili poenoteno vnašanje podatkov o kršitvah največjih dovoljenih mer in mas vozil v nacionalni elektronski register, se kazenske določbe v tej zvezi predpisujejo na način, ki je predpisan z evropsko regulativo, pri tem pa globe za kršitve v tej zvezi ostajajo pretežno v okviru sedaj predpisanih, je navedel minister.

S predlogom zakona se zvišujejo tudi globe za prekrške, povezane s postavitvijo oz. uporabo objektov za obveščanje in oglaševanje.

Predlaganim spremembam se v DZ obeta podpora. Nasprotujejo jim namreč le v poslanski skupini NSi, in sicer zaradi med državo in občinami neustrezno urejenega financiranja izgradnje in vzdrževanje državnih cest. "V NSi ne moremo mimo tega, da država prenaša naloge na občine brez zagotovitve dodatnih sredstev," je poudarila Ljudmila Novak, ki sicer pozdravlja napore vlade pri ureditvi problematike odstranjevanja poškodovanih in pokvarjenih tovornjakom s hitrih cest in avtocest.

V Levici, kjer predlog zakona podpirajo, bi zaradi večje varnosti onemogočili obcestno oglaševanje znotraj 100-metrskega pasu ob vseh kategorijah cest, najprej ob državnih. Kot je poudaril Franc Trček, obcestno oglaševanje negativno vpliva na varnost prometa, saj oglasi privlačijo pozornost voznikov, določene barvne ali svetlobne oznake pa utegnejo biti zamenljive s prometno signalizacijo ali pa jo celo prekrivajo, svetleči oglasi vplivajo tudi na svetlobno onesnaževanje. V Levici so v ta namen pripravili dva med seboj povezana amandmaja, ki pa po pričakovanjih ne bosta deležna zadostne podpore.