c S

Mediacijska pisarna odslej tudi v ptujskem zdravstvenem domu

21.11.2017 14:49 Ptuj, 21. novembra (STA) - Zdravstveni dom Ptuj ter dornavski Zavod za usposabljanje, delo in varstvo sta se danes priključila projektu delovanja mediacijske pisarne, h kateremu so pred časom že pristopili mariborski zdravstveni dom, Univerzitetni klinični center Maribor in ptujska bolnišnica. Kot ugotavljajo, potrebe po mirnem reševanju sporov v zdravstvu naraščajo.

Za mirno reševanje sporov sta se obe mariborski zdravstveni instituciji že oktobra 2013 odločili, da s pomočjo Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije ustanovita skupno mediacijsko pisarno, ki svoj prostor namenja izključno mediaciji in ima stalni urnik delovanja.

Mediacijski pisarni se je junija 2016 pridružila še ptujska bolnišnica, od danes pa pisarna uraduje tudi v kletnih prostorih Zdravstvenega doma Ptuj. Odprta bo vsak drugi torek v mesecu od 12. do 14. ure, po predhodnem telefonskem dogovoru.

Kot je povedal pobudnik ustanovitve mediacijske pisarne Jernej Završnik, sicer direktor mariborskega zdravstvenega doma, delovanje njihovega zavoda v skladu z jasno začrtanim poslanstvom, vizijo in vrednotami temelji tudi na skrbi za dobre medsebojne odnose, ki so osnova za podporo zaposlenim pri uresničevanju ciljev ter kakovostnemu opravljanju zdravstvenih storitev.

"Mediacija si v zdravstvu sicer šele utira pot med ljudmi in zadovoljen sem, da smo skupaj z UKC Maribor zgodbo pripeljali tako daleč, da je naša mediacijska pisarna zaživela in je celo razširila območje svojega delovanja," je dejal Završnik in dodal, da je povezovanje zavodov v severovzhodni Sloveniji primer dobre prakse in vreden posnemanja.

Po besedah direktorice ptujskega zdravstvenega doma Metke Petek Uhan so se za sodelovanje odločili v želji po še boljših medsebojnih odnosih in kakovostnejši zdravstveni oskrbi bolnikov. Ker je tudi sama mediator, bolnike in zaposlene poziva, da se v primeru nesoglasij obrnejo na njihovo pisarno, ki ponuja prostor zaupnosti in slišanosti.

Tudi v Dornavi so veseli priključitve k projektu, saj si po besedah direktorice Ide Jurgec želijo svojim zaposlenim in uporabnikom ter njihovim svojcem ponuditi nov, sodobnejši pristop k reševanju nesoglasij s pomočjo mediacije.

Po besedah vodje mediacijske pisarne Vesne Rečnik Šiško se je pomembno zavedati, da so spori nekaj normalnega in da se prav na področju zdravstva pogosteje pojavljajo, saj smo ljudje v skrbi za naše zdravje velikokrat nemočni in zato še bolj ranljivi.

Kot je dodala, se je od odprtja pred štirimi leti doslej na njih obrnilo 28 strank. Mediacija je prostovoljna in v 15 primerih so dobili privolitev obeh strani vpletenih v nesoglasje in sklenili dogovor o izvedbi mediacije. Opravili so 23 predmedijacijskih in mediacijskih srečanj, pri tem pa so enajst mediacij zaključili uspešno, štiri neuspešno.

"Postopek od napotitvenega srečanja do zaključka v povprečju traja mesec dni, kar potrjuje, da se nesoglasja s pomočjo mediacije rešijo hitreje od dolgotrajnih in dragih sodnih postopkov. Naše delovanje sicer nadzira Svet za mediacijo," je pojasnila vodja pisarne in dodala, da gre pri projektu za ustvarjanje boljših medsebojnih odnosov v zdravstvu.