c S

Odvoz poškodovanih ali pokvarjenih tovornih vozil le pogodbenemu izvajalcu

05.10.2017 13:04 Ljubljana, 05. oktobra (STA) - Vlada je na današnji seji potrdila predlog novele zakona o cestah, ki, kot je vlada napisala na Twitterju, med drugim "učinkoviteje ureja vprašanje odstranjevanja poškodovanih in pokvarjenih tovornih vozil" na hitrih cestah in avtocestah. Odvoz bo po novem lahko opravljal le pogodbeni izvajalec.

Ne glede na to, da je upravljavec avtocest organiziral odvoz vozil z avtocest in hitrih cest, so se dogajale konkretne težave v zvezi s posameznimi primeri, zlasti pri tujih voznikih tovornih vozil, ki so jih naši izvajalci odvoza vozil izkoriščali. V zvezi s to težavo so bila na slovenske državne organe naslovljena tudi opozorila iz tujine, ugled Slovenije v drugih državah pa je bil okrnjen, je zapisano v obrazložitvi predloga zakona.

Po novem sistemu bo odvoz opravil le tisti izvajalec odstranjevanja vozil, s katerim bo Dars po izvedenem javnem razpisu sklenil pogodbo. Pogodbeni izvajalec odvoza vozil bo lahko svojo storitev zaračunal v skladu s cenikom, v katerem bodo določene najvišje cene za posamezno storitev.

Novela sicer prinaša še nekaj novosti. Med drugim se z njo v slovenski pravni red s petmesečno zamudo prenaša evropska direktiva o določitvi največjih dovoljenih mer določenih vozil, in sicer v delu, ki se nanaša na vzpostavitev sistemov za prepoznavo vozil, ki sama ali skupaj s tovorom presegajo dovoljene mase, in na obveznosti špediterja pri prevozu zabojnikov in zamenljivih tovorišč.

Iz zakona v voznikih se v novelo vnašajo določbe o usposabljanju spremljevalcev izrednih prevozov. Postopek se nekoliko spreminja, pooblastila za izvajanje usposabljanja in strokovni nadzor nad pooblaščenimi organizacijami bo izvajalo ministrstvo, pristojno za promet. Za ohranitev statusa spremljevalca pa predlagajao obnovitveno strokovno usposabljanje.

S predlogom se uvaja definicija t. i. skupnega prometnega prostora in se ureja možnost vzpostavitve poskusne prometne ureditve na državni cesti z namenom preveritve njenih učinkov v praksi.

Nekaj je še redakcijskih popravkov za večjo jasnost določb. Tako bo jasno zapisano, da lahko vlogo za odstopanje od predpisov pri projektiranju ceste vloži in jo pojasni le upravljalec ceste in ne na primer projektant.

Zvišujejo se tudi globe za prekrške, povezane s postavitvijo oziroma uporabo objektov za obveščanje in oglaševanje. "Dejstvo je, da sedaj predpisane globe nimajo odvračalnega učinka," ugotavljajo pripravljalci zakona. Tako oglaševalska podjetja zaradi želje po zaslužku zavestno kršijo predpise in najprej postavijo oglaševalski pano, šele nato zaprosijo upravljalca ceste za soglasje, namesto, da bi bilo obratno. Zato so v novelo zapisali predlog, po katerem bi globa za posameznika in odgovorno osebo znašala 2000 evrov, za pravno osebo in samostojnega podjetnika pa 8000 evrov.