c S

Oškodovani pri odpovedi Ryanairovih letov se lahko obrnejo na potrošniški center

04.10.2017 13:22 Ljubljana, 04. oktobra (STA) - Če družba Ryanair ob odpovedih poletov ni bila odzivna za oškodovane potrošnike ali ni ponudila ustrezne rešitve, se lahko ti potrošniki obrnejo na Evropski potrošniški center Slovenija. Ryanair je sicer do konca marca prihodnje leto odpovedal že 18.000 letov.

Irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair je domnevno zaradi težav z razporejanjem pilotov za september in oktober odpovedal 2000 letov, v preteklih dneh pa je dodal nove sezname odpovedanih letov. Skupaj bo v obdobju od novembra letos do marca 2018 tako odpovedanih okrog 18.000 letov.

Iz Sloveniji bližnjih letališč v Italiji bodo med 1. novembrom in 24. marcem prekinjeni leti tega prevoznika med Trstom in Trapanijem, Benetkami in Sofijo ter Benetkami in Hamburgom.

Zaradi nastale situacije se številni potniki po Evropi obračajo na mrežo Evropskih potrošniških centrov za informacijo o svojih pravicah ali nasvet, kako ravnati, večjega pripada pritožb pa mreža še ne beleži, saj prizadeti potniki za enkrat še čakajo na rešitve pri samem prevozniku, so sporočili z Evropskega potrošniškega centra Slovenija.

Potniki, ki so kupili vozovnice za katerega od odpovedanih letov, se lahko odločijo za nadomestni let ali vračilo kupnine. Če sam letalski prevoznik znotraj razumnega časovnega okvira ne more zagotoviti ustreznega nadomestnega leta, mora potnikom ponuditi prevoz pri drugem prevozniku. Na pomanjkljivo informiranje o teh možnostih je Ryanair v preteklih dneh opozorila britanska Agencija za civilno letalstvo in mu zagrozila s sankcijami, če potnikov ne bo ustrezno obveščal o njihovih pravicah.

Potnikom, ki se odločijo za nadomestni let, mora prevoznik zagotoviti oskrbo (obroki, nastanitev, prevoz do drugega letališča), da jim s tem olajša nadaljevanje poti. Če prevoznik oskrbe ne zagotovi, ima potnik pravico zahtevati povračilo stroškov.

Potniki, ki so kupili vozovnice za katerega od odpovedanih letov, se lahko odločijo tudi za vračilo kupnine, pri čemer mora prevoznik kupnino vrniti v sedmih dneh.

Poleg teh možnosti v določenih primerih potniku pripada tudi odškodnina. Višina odškodnine je odvisna od dolžine leta in znaša za lete do 1500 kilometrov 250 evrov, za lete med 1500 in 3500 kilometri 400 evrov, za lete, ki so daljši od 3500 kilometrov, pa 600 evrov. Če je bil potnik o odpovedi leta obveščen več kot 14 dni pred načrtovanim odhodom, mu prevoznik odškodnine ni dolžan izplačati. Enako velja v primerih, ko je odpoved posledica izrednih razmer.

Po informacijah na spletni strani irskega nadzornega organa na področju letalstva Ryanair potnikom, katerih odhodi so bili predvideni za obdobje med 10. septembrom in 2. oktobrom, zagotavlja odškodnino, razen za lete 10. in 12. septembra, ki so bili domnevno odpovedani zaradi izrednih razmer - nevihte v Italiji in stavke kontrolorjev letenja v Franciji. Za potnike, katerih odhodi so bili načrtovani po 2. oktobru, prevoznik navaja, da do odškodnine niso upravičeni, saj naj bi bili pravočasno obveščeni o odpovedi.

Potniki, ki jim letalski prevoznik ni izplačal odškodnine, vrnil kupnine za odpovedani let ali povrnil nastalih stroškov, lahko vložijo pritožbo preko obrazcev na spletni strani letalskega prevoznika.