c S

Na posvetu na Brdu o novih idejah za razvoj pametne mobilnosti

19.04.2017 12:46 Brdo pri Kranju, 19. aprila (STA) - Ministrstvo za infrastrukturo in Evropska komisija sta danes na Brdu pri Kranju pripravila konferenco Pametna mobilnost za zeleno prihodnost. Posvet o prihodnosti cestnega prometa in avtomobilske industrije naj bi dal nove razvojne ideje, ki bi jih država in EU finančno podprli ter jih uspešno realizirali.

Zbrane predstavnike gospodarstva, energetike, javne uprave, raziskovalnih inštitucij ter interesnih in strokovnih združenj je uvodoma nagovoril predsednik vlade Miro Cerar, ki je izpostavil, da gre za izredno pomemben posvet za Slovenijo. Ta ima po njegovih besedah izjemen človeški potencial, ki ga vlada želi usmeriti tako, da bo Slovenija v svetovnem merilu med vodilnimi.

"Ključno je, da sledimo razvoju, da bomo do leta 2030 med državami, ki izpolnjujejo okoljske zahteve in bomo med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti. To pa lahko naredimo le s pomočjo raziskav, inovativnih rešitev in njihovega uveljavljanja v praksi ter ukrepi države za spodbujanje zelene mobilnosti," je pojasnil premier.

Kot je navedel, je na nekaterih segmentih Slovenija že med vodilnimi. Tako je med najsodobnejšimi poslovni model solastništva in souporabe električnih vozil. Prav tako Slovenija postaja zelo prepoznavna na področju digitalne preobrazbe in služi kot zgled na tem področju. "Slovensko znanje in produkti ter tehnološke in družbene inovacije so med najboljšimi v svetovnem merilu," je poudaril.

"Naloga vlade je, da zagotovimo ustrezno normativno okolje za raziskovanje in hitrejši prenos znanja," je navedel premier in dodal, da spodbujajo inovativnost industrije in promovirajo zeleno mobilnost ter podpirajo številne projekte. Kar precej finančne podpore za področje inovativnih tehnologij, zelene mobilnosti in obnovljivih virov energije pa je mogoče dobiti iz EU.

"Današnji posvet je namenjen temu, da se povežemo z gospodarstvom in najdemo perspektivne programe in rešitve ter jih skupaj pripravimo na tak način, da bodo lahko podprti tudi z evropskimi sredstvi," je pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in dodal, da imamo v Sloveniji kar nekaj podjetij, ki so vodilna na področju električnih pogonov, razvoja baterij in tehnologij upravljanja ter vodenja prometa.

Realizacija takšnih projektov je pomembna za gospodarski razvoj Slovenije in Evrope, hkrati pa je ključna z družbenega in okoljskega vidika. Kot je povedala evropska komisarka za promet Violeta Bulc, sta glavni temi v evropskih strategijah razvoja prometa digitalizacija in razogličenje v želji izboljšati upravljanje prometa in zmanjšati število prometnih nesreč ter vplivov na okolje.

EU, iz katere izhaja 40 odstotkov vseh zelenih patentov, želi ostati globalno vodilni igralec na tem področju. "Zato moramo finančno podpreti vse te razvojne iniciative," je izpostavila Bulčeva, ki je prepričana, da je to izjemna priložnost za preoblikovanje gospodarstva in povečanje energetske neodvisnosti.

Za cilj pa si je treba postaviti tudi socialne faktorje. Spomnila je, da je lani na evropskih cestah umrlo 25.500 ljudi, 135.000 pa je bilo resno poškodovanih, kar predstavlja 100 milijard evrov stroškov. Prometni zastoji letno ustvarijo okoli 360 milijard evrov škode, onesnaževanje zaradi prometa pa povzroči še dodatnih 100 do 130 milijard evrov zdravstvenih in drugih stroškov. Vsa ta sredstva bi lahko prekanalizirali v spremembe v prometu, izobraževanje in družbeni razvoj.