c S

Po zagotovilih NIJZ sistem eNaročanja normalno deluje, težave sproti odpravljajo

13.04.2017 07:02 Ljubljana, 12. aprila (STA) - Težave, ki se pojavljajo ob dokončni uvedbi eNapotnice, sproti odpravljajo, sistem pa trenutno normalno deluje, je danes zagotovil Simon Indihar z Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Katarina Kralj z ministrstva za zdravje pa je poudarila, da za nevešče elektronskega poslovanja še naprej ostajajo tudi druge možnosti naročanja.

Bojazen, da bi bilo zaradi uvedbe eNaročanja onemogočeno naročanje starejšim oz. tistim, ki niso vešči uporabe spleta, je po njenih besedah odveč. Vsem bolnikom namreč še vedno ostajajo na voljo vsi dosedanji načini naročanja. Še naprej se bodo lahko naročili po telefonu ali z osebnim obiskom.

Poleg tega bodo bolniki še vsaj nekaj mesecev pri zdravniku dobili v roke obsežno potrdilo o izdani elektronski napotnici, ki poleg 13-mestnega števila eNapotnice in ZZZS številke vključuje tudi podrobna navodila za bolnika, kako in kje se lahko naroči. Navedeno je, ali imajo v zdravstvenem domu info točko, kjer mu lahko pomagajo, pomoč pa lahko bodi tudi na številki 080 2445.

Za primere, ko se bolnik iz objektivnih razlogov sam res ne bo mogel naročiti, za storitev pa je možno elektronsko naročanje, so po navedbah Kraljeve dosegli dogovor, da ga bodo naročili že pri samem izvajalcu zdravstvene dejavnosti. "To bo lahko zdravnik, še bolj verjetno pa bo to medicinska sestra ali info točka," je še navedla in dodala, da to pride v poštev le za prvi pregled in za prvi razpoložljivi termin. Bolnik pa ohranja pravico, da si izvajalca izbere sam.

Sistem po Indiharjevih besedah deluje, je pa vsak začetek težak. V ponedeljek tako nekateri izvajalci nekaj časa elektronskih napotnic niso mogli izdajati, težave so trajale približno uro, v torek 20 minut. Danes po informacijah, ki jih imajo, izdaja elektronskih napotnic normalno poteka. Če pa sistem ne bi deloval, je predvideno, da se bolniku izda papirnata napotnica, ki jo lahko polno uporabi. V e-sistem pa jo bo vpisal izvajalec, pri katerem se bo bolnik naročil za storitev.

Kot je navedel Indihar, so v ponedeljek v sistem eNaročanja dobili 12.564 elektronskih napotnic, v torek pa 14.508. Kraljeva je poudarila, da se je povsod mogoče naročiti z elektronsko napotnico, ni pa se še mogoče za vse storitve elektronsko naročiti. V torek je po njenih besedah več kot 5000 pacientov že dobilo elektronsko napotnico za storitev, pri kateri je omogočeno elektronsko naročanje.