c S

Ob dokončni uvedbi eNapotnice težave na podatkovni bazi sistema

11.04.2017 16:04 Ljubljana, 11. aprila (STA) - Elektronska in papirnata napotnica sta od ponedeljka izenačeni, a je ob dokončni uvedbi v ponedeljek zgodaj popoldne prišlo do težav na podatkovni bazi centralnega sistema eNaročanja, zaradi česar je sistem deloval počasi, so pojasnili na NIJZ. Po navedbah ministrstva za zdravje se je ta težava pojavila tudi danes med 10. uro in 10.30.

Sistem je deloval počasi predvsem pri vpisovanju eNapotnic v sistem eNaročanja. V nekaterih primerih je bilo tako kreiranje eNapotnic povsem onemogočeno, so navedli na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ). Težave so se pojavile približno ob 13. uri, vendar so v pol ure ugotovili, kje je problem, in tega tudi odpravili. Tako je sistem nekaj pred 14. uro spet normalno deloval.

Na ministrstvu za zdravje so potrdili, da so tehnične težave, ki so za določen čas bolnikom povzročale nekoliko daljši odzivni čas oz. delovanje po starem na papir, imeli tudi danes med 10. uro in 10.30. Tako v ponedeljek kot danes je šlo za težave nastavitev na bazi, ki jih vzdrževalci sedaj sproti spremljajo in konfigurirajo.

Na NIJZ so tudi pojasnili, da napaka ni bila omejena le na eno programersko hišo niti na neko področje ali izvajalca. Čeprav delovanje vseh sistemov eZdravja nenehno spremljajo, omenjenih težav niso pravočasno predvideli. V naslednjih dneh bodo posebno pozornost namenili prav delu sistema, na katerem je prišlo do težav. V sistem eNaročanja so sicer v ponedeljek shranili 12.564 eNapotnic in izdelali 7364 eNaročil, so se pojasnili na NIJZ.

V Zdravstvenem domu Ljubljana pa so za STA pojasnili, da so že pred ponedeljkom uporabljali sistema eNaročanje in eNapotnice. Po njihovih navedbah se določene težave pojavljajo tako v lokalnem kot v centralnem informacijskem sistemu, ki se kažejo kot težave pri prevzemanju eNapotnic. Težave rešujejo tako s podporo eZdravja, kot z lastno programsko hišo.

Vklopa novega sistema eNaročanja njihovi bolniki ne čutijo, sicer pa so po njihovih ocenah o možnostih novega sistema eNaročanje bolniki slabo seznanjeni.

Izenačitev elektronske in papirnate napotnice pomeni, da po novem razen v izjemnih primerih ne bo več papirnatega obrazca napotnice, še naprej pa bo poleg elektronskega mogoče tudi naročanje po telefonu in z osebnim obiskom. Zaenkrat se lahko bolniki elektronsko naročijo le na 190 storitev - gre za preglede in diagnostiko, ne pa tudi za operacije.

Predstavniki ministrstva za zdravje in NIJZ so pred dnevi napovedali, da bodo operacije v storitev eNaročanje vključili morebiti do konca letošnjega leta. Kot pomembno novost elektronskega naročanja so izpostavili možnost pregleda prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih na enem mestu.

Uvajanje elektronskega naročanja je v okviru projekta eZdravje steklo že konec leta 2015. Storitev pokriva postopka napotovanja in naročanja na zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni z napotnico, ne pa tudi za osebnega zdravnika. Konec marca je prispela že milijonta elektronska napotnica.

Dosedanji strošek projekta eZdravje sicer znaša okoli 22 milijonov evrov, od tega je bilo za storitev eNaročanje porabljenih 890.000 evrov.