c S

Leben prisluhnil Črnokalcem, pripravili naj bi tudi časovnico protipožarnih ukrepov

05.04.2017 08:22 Črni Kal, 04. aprila (STA) - Državni sekretar Jure Leben je današnji pogovor s prebivalci Črnega Kala ocenil pozitivno, glede možnosti spremembe trase drugega tira Divača-Koper v dvotirno progo pa je dejal, da je gradbeno dovoljenje mogoče dopolniti. Domačine sedanja proga najbolj tare zaradi požarne ogroženosti, Leben je napovedal pripravo časovnice protipožarnih ukrepov.

Vladni načrti glede izgradnje drugega tira so do zdaj naleteli na veliko pomislekov. Črnokalci so že pred časom zbrali več tisoč podpisov za zaščito obalnega vodnega vira z izgradnjo dvotirne železniške proge Divača-Koper, prejšnji teden pa so razpravljali tudi o možnosti referenduma o zakonu o gradnji in financiranju drugega tira.

Po današnjem srečanju je državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Leben pojasnil, da se gradbeno dovoljenje lahko tehnično dopolni tudi tako, da bi predvideno traso drugega tira iz enotirne spremenili v dvotirno.

"Treba je prisluhniti ljudem, ki so na terenu. Zato sem danes tukaj," je poudaril Leben. Kot je pojasnil, bo vsa odprta vprašanja in predloge prenesel naprej na ministrstvo in vlado, nato pa bo treba videti, kaj bo mogoče narediti glede drugega tira ter kako bo mogoče izboljšati stanje na obstoječi progi.

Na vprašanje, ali bo mogoče v prihodnje sedanjo progo zapreti, pa je Leben odvrnil, da tega ne more komentirati.

Dotrajana in počasna proga je bila med drugim vzrok za številne, tudi obsežne požare. Glede tega je Leben spomnil, da so Slovenske železnice nekatere protipožarne ukrepe že izvedli, "nekateri pa so še odprti". Zato so se dogovorili, da se bo poskusil do konca tedna sestati z direktorjem SŽ Dušanom Mesom, se z njim pogovoriti o tem, kaj je bilo do zdaj narejenega. Na podlagi tega pa bodo za lokalno skupnost pripravili "realno časovnico" o tem, kdaj bodo izvedli preostale ukrepe.

S pogovorom je bil zadovoljen tudi predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal in hkrati predstavnik odbora za izgradnjo dvotirne proge Janko Sever. Kot je opisal, je samo območje ob obstoječi progi neugodno in povsod niti ni mogoče postaviti denimo zaščitne ograje. So pa mogoči drugačni ukrepi, kot je približanje intervencijskih poti, kar je bilo tudi predmet pogovorov.

Sever ne dvomi, da bodo obstoječi tir na dolgi rok zaprl, "samo je vprašanje časa". Če bodo najprej zgradili zgolj enotirno progo, bo to trajalo precej dolgo. "Mogoče pa bodo našli kakšno rešitev, da bi začeli že zdaj takoj z ukrepi, ki bi zagotovili možnost gradnje še enega tira," je dodal.