c S

Brglez zavrača očitke civilne iniciative glede zapleta s predlogi zakonov o drugem tiru

05.04.2017 08:17 Ljubljana, 04. aprila (STA) - Predsednik DZ Milan Brglez je zavrnil očitke Sveta za civilni nadzor projekta Drugi tir glede predlogov zakonov o projektu, ki so ju pripravili tako v iniciativi kot na vladi. V svetu so med drugim zapisali, da prvi med poslanci ne bi smel gledati le na koristi svoje stranke, Brglez pa je zapis označil za drzen in neosnovan osebni napad.

Pismo so v civilni iniciativi napisali, ker so menili, da je bila Brglezova določitev datuma za začetek zbiranja podpisov državljanov za predlog zakona, ki so ga pripravili sami, "pravno vprašljiva, sprta z duhom ustave in neetična".

Brglez je medtem v odgovoru uvodoma izpostavil, da ne želi javne polemike, je pa poudaril, da si ne zasluži neosnovanih očitkov. "Če sem kaj kdaj storil narobe, sem to popravil. A za vaše napake in napake poslanca, ki je vaš zakon posvojil, mene ne morete kriviti," je zapisal.

Predlog, ki so ga pripravili v iniciativi, je namreč v četrtek zjutraj v DZ vložil nepovezani poslanec Andrej Čuš in s tem prehitel v vlado, ki je svoj zakon v DZ posredovala nekoliko pozneje, ko je bil ta potrjen na seji vlade.

Ker je Čuš vlado prehitel bi morali poslanci njegov predlog obravnavati najprej, a je pristojna parlamentarna služba ugotovila, da je ta nepopoln in ga je moral poslanec dopolniti. Vmes je v DZ že prišel predlog vladnega zakona, zato ga bodo poslanci obravnavali najprej.

Brglez je še pred tem določil 31. marec za začetek zbiranja podpisov za predlog zakona, ki ga je pripravila iniciativa. V svetu za civilni nadzor projekta so Brgleza v pismu vprašali, ali je to storil zato, da je vladi omogočil, da svoj zakon za sprejemanje po hitrem postopku vloži dan pred tem.

Brglez je v spravljivem tonu zapisal, da verjame, da kljub neosnovanim očitkom, lahko skupaj naredijo več. To po njegovem kaže tudi ponedeljkovo srečanje iniciative s pristojnimi na infrastrukturnem ministrstvu. Srečanje bo, kot je zapisal Brglez, "verjetno obrodilo sad".

Po njegovem mnenju je ključno, da delajo skupaj, kajti le tako bodo našli formulo, s katero bo drugi tir zgrajen tako, da bo v korist vsem tistim, ki ga potrebujejo, "predvsem državi, ki bo z njim bolj konkurenčna in bolj vpeta v mednarodni prostor".