V sindikatu menijo, da bo upravljanje nalog policistov oteženo glede na kadrovsko podhranjenost, nezadostno tehnično in varnostno opremljenost mejnih prehodov in cest. Večina mejnih prehodov za obmejni promet nima ustrezne tehnične in materialne opreme, ki bi policistom omogočala izvajanje nalog, so opozorili v sporočilu.
V sindikatu ocenjujejo, da bi za nemoteno delo potrebovali vsaj 60 odstotkov policistov več. Potrebujejo pa tudi kabine za izvajanje mejne kontrole, ustrezno varnostno opremo, urejene dovozne in interventne poti. Vzpostaviti pa je treba nove, dodatne telekomunikacijske linije.
Zaradi izvajanja nalog policisti pričakujejo zelo dolge čakalne dobe ob prestopu meje. Izvajanja nadzora pa bo po njihovem mnenju povzročil tudi povečanje varnostnega tveganja za državljane in policiste, ki bodo izvajali mejno kontrolo, gospodarsko škodo predvsem na področju prometa in turizma ter onemogočeno nemoteno in hitro prehajanje državne meje, so dodali.
Sistematičen nadzor vseh potnikov, ki prestopajo zunanjo mejo EU, pomeni, da bodo policisti preverili potovalne dokumente vseh potnikov v podatkovnih bazah, ki so na voljo, torej v schengenskem informacijskem sistemu, Interpolovih bazah podatkov in nacionalnih bazah podatkov. Trenutno se v skladu z zakonikom o schengenskih mejah ta nadzor sistematično izvaja le za državljane tretjih držav. Sistematičen nadzor se bo začel izvajati s 7. aprilom.