"Panoga je prekarizirana, nadzor nad prevozniki in njihovim delom pa je praktično nemogoč," je dejal Kordiš. Vozniki, ki delajo v prikritih delovnih razmerjih, po njegovih besedah delajo preveč, na delo prihajajo utrujeni, izgoreli in pod stresom, zato ogrožajo ne le sebe, temveč tudi druge udeležence v prometu.
"V to jih sili strah pred izgubo zaposlitve in slabo plačilo, zato so nevarni sebi in drugim udeležencem v prometu," je dejal Kordiš.
Veliko prevoznikov po njegovih besedah ni redno zaposlenih, njihovi delodajalci pa "na veliko izigravajo zakonodajo". Zato želijo v ZL s spremembami zakonodaje slediti avstrijskemu zgledu in doseči, da bi morali imeti šoferji pri sebi pogodbo o zaposlitvi, dokazila o izplačanih plačah za zadnje tri mesece in dokazila o odvedenih prispevkih za zadnje tri mesece.
Poleg tega želijo tudi uvedbo tahografov v vozila za šest potnikov, s čimer bi omogočili tudi zanje beleženje delovnih ur in obveznih počitkov. "Akutno stanje prekarnosti v panogi prevozništva želimo popraviti," je poudaril Kordiš.
Poudaril je, da je zaradi slabe ureditve in izigravanja zakonodaje težko priti do natančnih podatkov o tem, koliko voznikov je zaposlenih in koliko jih dela v prikritih delovnih razmerjih. Za predlog sprememb zakonodaje so se odločilo po pogovorih s prevozniki, pri tem pa se niso posvetovali s predstavniki Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS), saj se, kot je dodal Kordiš, s predstavniki kapitala ne pogovarjajo.
Na predlog so se že odzvali v OZS, kjer so zapisali, da mu ostro nasprotujejo, saj menijo, da gre za uvajanje dodatnih administrativnih ovir. Finančna uprava ima po njihovem mnenju že sedaj nadzor nad prevozniki, saj lahko v vsakem trenutku preveri obliko zaposlitve in s tem povezane obveznosti delodajalca - pogodbo, dokazila o izplačanih plačah in dokazila o odvedenih prispevkih.
"Opozarjamo tudi, da je treba v cestnem prometu poostriti nadzor zlasti nad tujimi prevozniki, ki v Sloveniji opravljajo prevoze in niso dovolj nadzorovani. Svojo nalogo bi morali učinkoviteje opravljati vsi nadzorni organi," so dodali.