c S

ZPS opozarja na podražitve paketov s televizijo

31.01.2017 16:18 Ljubljana, 31. januarja (STA) - V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so po napovedanih podražitvah paketov z vključenimi televizijskimi programi poudarili, da je bilo to potezo pričakovati prej ali slej. Vseeno pa jih preseneča, da so operaterji to storili tako hitro po tistem, ko je Pro plus ugasnil oddajanje programov Pop TV in Kanal A prek omrežja prizemnih oddajnikov.

Operaterji Telekom Slovenije, T-2 in Simobil so v ponedeljek z nekajurnim razmakom napovedali, da bodo marca podražili tiste svoje širokopasovne fiksne pakete, ki vključujejo tudi ponudbo televizijskih programov. Podražili jih bodo v večini za tri evre mesečno, kot razlog so navedli spremembe poslovnih modelov nekaterih izdajateljev televizijskih programov. Od največjih operaterjev podražitve ni napovedal le še Telemach.

Do zvišanja mesečnih naročnin na pakete storitev, ki vključujejo televizijo, prihaja le dva tedna po tistem, ko sta se televizijska programa Pop TV in Kanal A umaknila iz mreže prizemnih oddajnikov, prek katere lahko gospodinjstva televizijske programe brezplačno spremljajo z navadnimi sobnimi ali strešnimi antenami.

Medijska hiša Pro plus, pod okrilje katere sodita omenjena komercialna programa, se je namreč odločila, da ju ne bo več oddajala prek prizemne mreže oddajnikov, tako da sta zdaj dosegljiva le prek ponudnikov kabelske oz. satelitske televizije.

Pro plus je ob tej potezi od operaterjev, ki ponujajo plačljive platforme za spremljanje TV-programov, izpogajal nadomestilo za prikazovanje obeh programov in njihovo ohranitev v osnovnih shemah. Operaterji naj bi namreč doslej ne bili pripravljeni plačevati nadomestil za ta programa, ker so ju gledalci lahko spremljali brezplačno prek sobnih in strešnih anten.

"Zdaj je torej dokončno jasno, kdo je izgubil bitko med ponudniki programov in operaterji. Nastradali bodo edino potrošniki, ki bodo tudi za osnovno programsko shemo morali plačevati več, pri čemer pa so zaradi napačne strategije na področju prizemne televizije onemogočili resno konkurenco operaterjem kabelske in IP-televizije," je v današnjem sporočilu za javnost poudaril Boštjan Okorn iz ZPS.

"Žal se je trg medijskih vsebin in operaterjev zanje v zadnjih dvajsetih letih pri nas popolnoma izrodil, operaterji še zdaleč niso samo to, ampak so tudi oglaševalci in ponudniki vsebin, zato je njihova moč bistveno previsoka, da bi lahko govorili o zdravem razvoju trga," je še dodal Okorn.

"Ko k temu prištejemo še dejstvo, da je večina potrošnikov naročena na trojčke (televizija, internet, fiksni telefon) oziroma celo četvorčke (še storitve mobilne telefonije) in da operaterji samostojni internet s spodobnimi hitrostmi ponujajo za sorazmerno višjo ceno, potem je jasno, da potrošniku prav veliko izven teh paketov sploh ne preostane. Konkurenca je več kot samo izkrivljena," še meni Okorn.

ZPS je sicer že večkrat opozorila, da prodaja programskih paketov ni v prid potrošnikom, saj z nakupom paketa sicer pridobijo programe, ki bi jih radi gledali, zraven pa še mnogo tistih, za katere jim ni mar. Na ta način je oslabljena tudi konkurenca med programi, saj jih operaterji v paketih ponudijo vsem naročnikom, ne pa samo tistim, ki jih vsebina programa res zanima in so za njihov ogled pripravljeni tudi plačati, pravijo v zvezi.

Da bi po ukinitvi prizemnega oddajanja dveh pomembnih komercialnih programov omogočili sprejem programov čim širšemu krogu prebivalcev Slovenije, je ZPS sredi decembra preko Sekcije operaterjev elektronskih komunikacij operaterje kabelske in IP-televizije že pozvala, da potrošnikom v osnovni programski shemi za ugodnejšo ceno ponudijo zgolj programe, za katere ne plačujejo izdajateljem, ter da hkrati potrošnikom omogočijo izbiro plačljivih programov izven obstoječih paketov.

Na ta način bi potrošniki po navedbah ZPS zares plačevali le tisto, kar želijo gledati, zaradi ugodnejše cene pa bi bili programi tudi preko kabelske in IP-televizije dostopnejši najširšemu krogu slovenskih potrošnikov.

Zveza potrošnikov še navaja, da morajo operaterji v skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah naročnike o vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, obvestiti najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb. Če se s spremembami ne strinjajo, imajo potrošniki v tem času pravico odstopiti od naročniške pogodbe brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni. Pač pa mora potrošnik pred prekinitvijo pogodbe odplačati morebitne prejete ugodnosti ali opremo.