c S

Enajst članic EU na pobudo Avstrije izmenjalo stališča o nemških cestninah

26.01.2017 08:18 Bruselj, 25. januarja (STA) - Enajst članic EU, tudi Slovenija, je danes v Bruslju na pobudo Avstrije izmenjalo mnenja o načrtovanem nemškem sistemu cestninjenja. Avstrija in še nekatere članice nemškim načrtom nasprotujejo, večina pa še nima izdelanih stališč, saj nemška zakonodaja še ni sprejeta. Avstrija in Luksemburg sta naročila študijo nemškega sistema cestninjenja.

Avstrija meni, da sistem cestninjenja, ki ga načrtuje Nemčija, diskriminira tujce, zato želi na današnjem tehničnem sestanku s sosedami Nemčije preveriti stališča drugih držav in poiskati zaveznike, je pred sestankom pojasnil avstrijski minister za promet Jörg Leichtfried.

"Vsi morajo plačati, razen Nemci, ker ti dobijo vse nazaj. Nekateri dobijo nazaj celo več, kar tudi plačajo tujci. Ne vem, kaj naj bi bilo diskriminacijsko, če ne to," je Leichtfried pojasnil avstrijsko mnenje, da načrtovan nemški sistem diskriminira tujce.

Sestanka so se poleg pobudnice Avstrije udeležili še Luksemburg, Belgija, Danska, Poljska, Češka, Nizozemska, Madžarska, Slovaška, Slovenija in Velika Britanija. Sprva je bila predvidena tudi udeležba Francije, ki pa na sestanku ni sodelovala.

Strokovnjaki omenjenih držav so na prvem usklajevalnem sestanku izmenjali mnenja o pravnih vidikih nemških načrtov in razpravljali o možnih nadaljnjih korakih proti nemškemu modelu, so po srečanju sporočili z avstrijskega prometnega ministrstva.

"Nekatere države so kritizirale nemški model, tako kot mi. Druge ga še niso podrobno preučile. Zdaj je pomembno, da se natančno preuči končna zakonodaja," je poudaril avstrijski prometni minister.

S tem namenom sta Avstrija in Luksemburg tudi naročila študijo nemške zakonodaje. Avstrija po sprejetju nemške zakonodaje v bundestagu, ki se pričakuje marca, sicer načrtuje še en sestanek sosed Nemčije.

Avstrija ob tem tudi grozi s tožbo na evropskem sodišču. Avstrijski minister poudarja, da si njegova država pridržuje pravico do uporabe vseh pravnih sredstev proti nepošteni cestnini, tudi tožbe.

Večina udeleženih članic, vključno s Slovenijo, sicer po neuradnih informacijah še nima izdelanih stališč glede načrtovanega nemškega vinjetnega sistema, saj nemška zakonodaja še ni sprejeta. Poleg Avstrije naj bi nemški načrti najbolj skrbeli Nizozemsko.

Avstrijski minister se je danes v Bruslju srečal tudi z nekaterimi evropskimi poslanci, ki so po njegovih besedah prav tako zelo kritični. Evropski parlament pripravlja resolucijo v povezavi s tem vprašanjem, ki naj bi jo obravnaval na februarskem plenarnem zasedanju.

Avstrija naj bi po sprejetju nemške zakonodaje v bundestagu predlagala, naj zainteresirane države Evropsko komisijo znova zaprosijo, naj preveri skladnost nemških zakonov s pravnim redom EU, zlasti z vidika vprašanja diskriminacije tujih voznikov.

Evropske komisarke za promet Violete Bulc na današnjem sestanku ni bilo. V Evropski komisiji po neuradnih informacijah izpostavljajo, da lahko članica unije zakonodajo druge članice izpodbija pred Sodiščem EU, če meni, da ni skladna s pravnim redom EU. Najprej pa mora nemški parlament zakonodajo sploh sprejeti, še dodajajo.

Evropska komisija in Nemčija sta v začetku decembra po večletnih razpravah dosegli dogovor o nemški shemi cestninjenja za osebna vozila, na podlagi katerega naj bi Nemčija sprejela novo zakonodajo.

Ta dogovor po prepričanju komisije zagotavlja temeljno pravico evropskih državljanov do nediskriminacije na podlagi državljanstva in pravično financiranje infrastrukture ter olajšuje prehod na mobilnost z nizkimi izpusti.