Na floridskem zveznem sodišču so za dpa potrdili, da bi se moral Schmidt danes zglasiti pred sodnikom v Miamiju, medtem ko v nemškem avtomobilskem velikanu aretacije niso želeli komentirati.
Predstavnica za odnose z javnostjo v podjetju na vprašanja novinarjev o aretaciji namreč ni želela odgovarjati, je pa poudarila, da v Volkswagnu v preiskavi, ki še vedno poteka, tesno sodelujejo z oblastmi.
V kazenski ovadbi, ki je spisana na 17 straneh, FBI Schmidtu očita, da je zavestno sodeloval pri zaroti, ki je trajala od leta 2006 do septembra 2015, ko so pri Volkswagnu priznali, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov.
Kot še poroča dpa, je bilo delovanje Volkswagna v nasprotju z okoljsko zakonodajo ZDA, prav tako so v družbi prevarali tamkajšnje kupce in izigravali ameriške okoljske regulatorje.
Schmidt je sicer vodil Volkswagnov oddelek za okolje in inženiring v Michiganu, zadolžen pa je bil predvsem za to, da je nadziral skladnost delovanja Volkswagna s pravili v ZDA. James Liang, ki je bil Volkswagnov inženir, je medtem krivdo pri sodelovanju v zaroti že priznal in čaka na obsodbo, pri tem pa sodeluje z oblastmi.
Francoska tiskovna agencija AFP je medtem poročala, da se Volkswagen sooča tudi s tožbo v Veliki Britaniji. Več tisoč imetnikov Volkswagnovih vozil je namreč podpisalo skupno tožbo zoper nemškega proizvajalca, prvo zaslišanje na višjem sodišču pa je predvideno za 30. januarja.