c S

Računsko sodišče zadovoljno s popravljalnimi ukrepi mariborske občine glede poslovanja v 2014

09.01.2017 14:56 Ljubljana, 09. januarja (STA) - Potem ko je računsko sodišče Mestni občini Maribor lani izreklo negativno mnenje glede pravilnosti poslovanja v letu 2014, je občina v predpisanem roku predložila odzivno poročilo s predstavljenimi popravljalnimi ukrepi. "Ocenjujemo, da so izkazani popravljalni ukrepi zadovoljivi," so zdaj sporočili s sodišča.

"Menimo, da smo pridobili zadostne in ustrezne podlage in dokaze, da lahko podamo oceno o zadovoljivosti izkazanih ukrepov. Ocenjujemo, da so izkazani popravljalni ukrepi, ki jih je sprejela Mestna občina Maribor za odpravo nepravilnosti, zadovoljivi," je v porevizijskem poročilu, ki so ga danes objavili na spletni strani računskega sodišča, zapisal generalni državni revizor Tomaž Vesel.

V revizijskem poročilu, ki ga je računsko sodišče izdalo avgusta lani in zaradi katerega je bilo vodstvo občine na čelu z županom Andrejem Fištravcem deležno številnih kritik opozicije, so revizorji izrekli občini negativno mnenje o pravilnosti poslovanja v delih, ki se nanašajo na pripravo in izvrševanje proračuna, nove zaposlitve in izplačevanje delovne uspešnosti, investicijske odhodke in zadolževanje.

Večino ugotovljenih nepravilnosti je občina odpravila z natančnejšo opredelitvijo postopkov na posameznem področju, s čimer je tudi določila odgovornost za njihovo izvedbo. Kot je za STA pojasnil vrhovni državni revizor Aleksej Šinigoj, zahtevajo takšen ukrep takrat, ko se konkretne nepravilnosti ne da odpraviti, ker je bila že izvedena.

"Želimo pa preprečiti, da se podobne nepravilnosti ne dogajajo tudi v naslednjih letih. Zato zahtevamo opis poslovnih procesov na nekem področju, ki vsebuje opredelitev osnovnih aktivnosti posameznih procesov, ki jih je treba narediti, in opredelitev odgovornih oseb, ki so za posamezno dejavnost odgovorne," je povedal. "Če bo občina pri izvajanju postopkov v prihodnje sledila temu, je verjetnost nepravilnosti, ki smo jih ugotovili, zagotovo manjša," je dodal.

V javnosti so najbolj odmevale kritike glede nepravilnosti pri javnih naročilih, ko je občina med drugim oddala javno naročilo javnemu podjetju po pravilu "in-house", čeprav za to niso bili izpolnjeni vsi pogoji, z izdajo več naročilnic za istovrstna dela pa se je izognila postopku javnega naročanja. V pogodbe ni vključila protikorupcijske klavzule, pred izdajo petih naročilnic pa ni izvedla preveritve cene pri treh ponudnikih.

Občina je v odzivnem poročilu predstavila diagram poslovnega procesa javnega naročanja, župan pa je septembra lani tudi izdal navodilo, ki podrobno določa postopke ter obvezna ravnanja notranjih organizacijskih enot v mestni upravi pri oddaji javnih naročil ter določa pravila pri izvajanju postopkov javnih naročil. "Izkazani popravljalni ukrep ocenjujemo kot zadovoljiv," so zapisali na sodišču.

Zadolževanje je bilo sporno, ker občina v letu 2014 ni izdala soglasij za likvidnostno zadolžitev javnih podjetij v skupnem znesku 2,2 milijona evrov. Tudi tu je zadovoljila računsko sodišče s pripravo diagrama poslovnega procesa izdajanja soglasij k zadolževanju in izdajanju poroštev.

V kritičnem revizijskem poročilu je bilo med drugim navedeno, da občina v letu 2014 ni pravočasno poravnala nekaj manj kot pol milijona evrov svojih obveznosti do družbe Nigrad. Občina je Nigradu z dopisom posredovala v uskladitev stanje terjatev in obveznosti, kar računsko sodišče zaenkrat ocenjuje kot zadovoljiv ukrep.

Računsko sodišče je izpostavilo tudi številne nepravilnosti na področju financiranja športa. Občina je trem izvajalcem športnih programov, ki jim je v letu 2014 nakazala 4000 evrov preveč, ta sredstva poračunala v letu 2015. Ostalo pa je rešila s pripravo diagrama poslovnega procesa dodeljevanja tekočih transferjev na področju športa.

Nepravilnosti pri oddaji poslovnih prostorov v najem je občina odpravila s sprejetjem novega občinskega odloka in sklenitvijo novih pogodb z najemniki. Občina je v letu 2016 pričela tudi z vzpostavitvijo nadgradnje programa za pripravo in izvrševanje občinskega proračuna, s katero naj bi zagotovila večjo kontrolo pri pripravi obrazložitve proračuna vsakega proračunskega uporabnika, še izhaja iz porevizijskega poročila.

V lanskem revizijskem poročilu je računsko sodišče kot sporno izpostavilo tudi najemanje zunanjih strokovnjakov za opravljanje nalog občinske uprave in preveč razširjeno izplačevanje delovne uspešnosti. Občina je že takrat pojasnila, da pripravlja novo sistemizacijo delovnih mest, s katero namerava urediti to področje. Zato v porevizijskem poročilo ta točka ni podrobno obravnavana.