c S

Razpoloženje nemških potrošnikov se izboljšuje

29.06.2016 11:22 Nürnberg, 29. junija (STA) - Razpoloženje nemških potrošnikov se kljub povečani negotovosti izboljšuje. Indeks inštituta za tržne raziskave GfK, ki objavlja podatke za mesec naprej, se je z junijskih 9,8 točke povzpel na 10,1 točke. Raziskava je bila sicer opravljena še pred referendumom, na katerem so Britanci podprli izstop države iz EU.

"Za razliko od vremena, je razpoloženje nemških potrošnikov na začetku letošnjega poletja vedro," so rezultate raziskave komentirali v Gfk.

K dvigu kazalnika so prispevala predvsem boljša pričakovanja glede gospodarskih gibanj in osebnih dohodkov v prihodnjih mesecih, medtem ko se je pripravljenost potrošnikov za nove nakupe malenkost zmanjšala, a ostaja zelo močna.

Pričakovanja za razvoj nemškega gospodarstva v prihodnjih mesecih so se že tretjič zapored izboljšala, podkazalnik gospodarskih pričakovanj pa se je dvignil kar za 9,7 točke na 18 točk. Gre za najvišjo raven po juniju lani, trend zadnjih mesecev pa je izrazito pozitiven.

Povečana negotovost v svetovnem gospodarstvu tako ni zamajala prepričanja nemških potrošnikov, da je najmočnejše evropsko gospodarstvo na dobri poti. Raziskava je bila sicer zaključena pred odločitvijo britanskih volivcev za izstop iz unije in v Gfk menijo, da bodo brexit in pretresi na finančnih trgih zaradi njega vplivali tudi na nemške potrošnike. Razsežnost teh učinkov pa bo odvisna od tega, kako se bodo trgi odzivali v naslednjih dneh in kako hitro se bosta zmanjšala politična in gospodarska negotovost.

V luči okrepljene negotovosti v Evropi in svetu v zadnjem času se optimizem nemških potrošnikov napaja predvsem iz domačih razmer.

Nemški potrošniki so v luči nadaljnjega izboljševanja razmer na trgu dela tako zelo optimistični glede gibanja njihovih osebnih dohodkov v prihodnjih mesecih. Podkazalnik dohodkovnih pričakovanj se je povzpel za 7,8 točke na 59,6 točke. S tem je na najvišji ravni od ponovne združitve obeh Nemčij.

Kljub boljšim dohodkovnim pričakovanjem je pripravljenost Nemcev za nove nakupe glede na pretekli mesec malenkost manjša. Podkazalnik je zdrsnil za 3,3 točke na 54,4 točke, a je še vedno na zelo visoki ravni, gibanja zadnjih mesecev pa vzbujajo optimizem. Nizke obrestne mere namreč spodbujajo nakupe, takšne razmere pa naj bi se nadaljevale tudi v prihodnje.