c S

BEUC zahteva odškodnino tudi za Volkswagnove kupce v Evropi

03.05.2016 13:13 Ljubljana, 03. maja (STA) - Ne le Volkswagen, tudi druge avtomobilske proizvajalce pretresajo neprijetna razkritja, opozarjajo v krovni evropski potrošniški organizaciji BEUC. Krivo je tudi pomanjkanje nadzora, zato naj vlade prevzamejo odgovornost in zahtevajo, da tudi avtomobilska industrija spoštuje zakonodajo. Volkswagen pa naj odškodnino plača tudi evropskim kupcem.

Potem ko je nemški Volkswagen lani jeseni priznal, da je s pomočjo programske opreme prirejal rezultate testov izpušnih plinov pri avtomobilih z dizelskimi motorji, pa se avtomobilska industrija v Evropi, ZDA in na Japonskem še vedno pojavlja na časopisnih naslovnicah z neprijetnimi razkritji.

Generalna direktorica BEUC Monique Goyens je poudarila, da je seznam goljufij in neprimernega poslovnega odnosa avtomobilskih tovarn vse daljši. "Prav neverjetno je, kako se požvižgajo na sprejete predpise in uporabljajo vse mogoče prijeme - od uporabe goljufivih naprav do pretiravanja pri navajanju nizkih vrednosti porabe goriva in zvijač za zmanjšanje vrednosti izpustov dušikovih oksidov," je zapisala.

Konkretno pa potrošniške organizacije zahtevajo, naj Volkswagen plača odškodnino tudi za kupce v Evropi - tako kot se je dogovoril v ZDA. "Pritisk ameriških sodišč in pristojnih organov je privedel do jasnih rezultatov za ameriške potrošnike, medtem ko so evropski potrošniki očitno žrtve pomanjkanja politične volje," so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), članice BEUC.

V ZPS ob tem ugotavljajo, da očitno prihaja tudi do zamude pri vpoklicu vozil z nedovoljeno programsko opremo za prirejanje izpustov, v Slovenijo vgrajeno v nekaj več kot 44.000 avtomobilov znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen. Zamuda kaže, da rešitev problema ni tako blizu in da očitno tudi ni tako preprosta, kot so potrošnikom sporočali v dopisih in preko medijev, so dodali.

Potrošniške organizacije, članice BEUC, zato od Volkswagna zahtevajo, naj bolje obvešča lastnike avtomobilov o časovnici za vpoklic prizadetih avtomobilov ter jih seznani z morebitnimi posledicami glede porabe goriva in izpustov. Terjajo tudi razkritje vseh informacij o testih, ki so jih v zadnjem času dodatno izvedli v posameznih državah.

Nejasna je tudi odgovornost nacionalnih organov. "Na ZPS nas zagotovo zanima, ali bodo na primer tožili Volkswagen zaradi nepoštene poslovne prakse," so še sporočili iz ZPS.