V Tofasu, projektnem podjetju Fiata in turškega industrijskega velikana Koc Holding, so proizvodnjo znova zagnali danes ob 6. uri zjutraj po srednjeevropskem času, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Kot je znano, je stavkovni val turško avtomobilsko dejavnost zajel minuli četrtek. Stavkovne aktivnosti so se začele v največji turški avtomobilski tovarni Oyak Renault v zahodnem mestu Bursa, ki jo upravlja projektno podjetje francoske avtomobilske družbe Renault in vojaškega pokojninskega sklada Oyak. Delo je odložilo več tisoč delavcev.
Na stotine zaposlenih v Tofasu, projektnem podjetju Fiata in turškega industrijskega velikana Koc Holding, je nato solidarnostno v Bursi začelo ločeno stavko.
Tofas in Oyak Renault skupaj predstavljata 40 odstotkov turške avtomobilske industrije.
Začasno je bila proizvodnja ustavljena tudi na dveh proizvodnih lokacijah turško-ameriškega podjetja, katerega solastnik je ameriška avtomobilska družba Ford, v regiji Kocaeli.
Trenutno naj bi delavci stavkali le še v Oyak Renaultu. Vodja stavkajočih Ekrem Salim je po poročanju turške tiskovne agencije Dogan, ki ga povzema AFP, dejal, da jim kompromisa z vodstvom še ni uspelo doseči.
Medtem pa je bilo 47 stavkovnih vodij že pozvanih, da se zglasijo na sodišču v Bursi. Obtoženi so vodenja nelegalnih stavk, piše spletni časopis Radikal.
Vsi stavkajoči sicer zahtevajo zvišanje plač, tako da bi te dosegle raven ostalih industrijskih podjetij v mestu. Ena od tovarn je obljubila zvišanje za skoraj 60 odstotkov.
Avtomobilska industrija se je v času vladanja Stranke za pravičnost in razvoj (AKP), na čelu katere je turški predsednik Recep Tayyip Erdogan, torej od leta 2002, zelo okrepila in je močno prispevala h gospodarskemu razcvetu države.
Mednarodna organizacija proizvajalcev motornih vozil (OICA) poroča, da je Turčija lani proizvedla 1,17 milijona vozil, potem ko jih je leta 2002 346.565.