c S

Bruselj v preiskavo o konkurenci v trgovini prek spleta

26.03.2015 14:51 Bruselj, 26. marca (STA) - Evropska komisija bo začela preiskavo o konkurenci v sektorju e-trgovanja, je na današnji konferenci v Berlinu napovedala evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager. Ugotavlja namreč, da nekatere družbe očitno sprejemajo ukrepe, ki omejujejo čezmejno e-trgovanje.

Kot so sporočili iz Evropske komisije, se v Evropi s čedalje več blaga in storitev trguje prek spleta, vendar čezmejna spletna prodaja znotraj EU narašča le počasi.

"Delno je mogoče to pripisati jezikovnim oviram, različnim okusom potrošnikov in razlikam v zakonodaji med državami članicami. Kot kaže, pa nekatere družbe tudi sprejemajo ukrepe, ki omejujejo čezmejno e-trgovanje," so zapisali.

Preiskava se bo osredotočila na zasebne in zlasti pogodbene ovire za čezmejno e-trgovanje z digitalnimi vsebinami in blagom. Med preiskavo namerava komisija zbrati informacije od številnih zainteresiranih strani v vseh državah članicah.

"Skrajni čas je, da odstranimo preostale ovire za e-trgovanje, ki je bistveni del resničnega enotnega digitalnega trga v Evropi. Predvidena sektorska preiskava bo komisiji pomagala razumeti in odpraviti ovire za e-trgovanje, kar bo koristilo evropskim državljanom in podjetjem," pravi komisarka, ki bo svoj predlog komisiji predložila v prihodnjih tednih.

Ugotovitve preiskave ne bodo prispevale le k izvajanju konkurenčnega prava v sektorju e-trgovanja, temveč tudi k različnim zakonodajnim pobudam, ki jih namerava komisija izvesti za spodbujanje digitalnega enotnega trga.

Če bo komisija ugotovila specifična vprašanja glede konkurence, bi lahko začela preiskavo posameznih zadev, da zagotovi skladnost s pravili EU glede omejevalnega poslovnega ravnanja in zlorabe prevladujočega položaja na trgu, napoveduje.

Po navedbah Bruslja je leta 2014 približno polovica vseh potrošnikov EU nakupovala na spletu, vendar jih je le približno 15 odstotkov kupovalo pri spletnih prodajalcih s sedežem v drugih državah članicah. "To pomeni, da še vedno obstajajo znatne ovire pri čezmejnem e-trgovanju. Tehnične ovire, kot je geografsko blokiranje, lahko potrošnikom na primer preprečujejo dostop do nekaterih spletišč na podlagi njihovega prebivališča ali podatkov kreditne kartice," ugotavljajo v Bruslju.