c S

Na investicijski konferenci pozdravili prodajo Heliosa

18.10.2013 08:18 Ljubljana, 17. oktobra (STA) - Udeleženci slovensko-ameriške investicijske konference, ki poteka v Ljubljani, so pozdravili prodajo domžalskega proizvajalca barv in lakov Helios, ki je pristal v rokah avstrijskega holdinga Ring International. Strinjali so se, da gre za dober signal, a hkrati opozorili, da Slovenija ni edina, ki prodaja državna podjetja, in da ima konkurenco.

Državni sekretar na ministrstvu za finance Mitja Mavko je v razpravi z naslovom Državna podjetja: Privatizacija in prestrukturiranje spomnil, da je Slovenija trenutno v postopku sanacije bančnega sistema, kar pa ne bo rešilo vseh težav. Sanirati bo treba tudi podjetja, ki so prezadolžena, lahko pa bi jih tudi bolje upravljali. Za rast bo poleg sanacije bank in podjetij nujna tudi preudarna fiskalna politika, je dejal Mavko.

Meni, da lahko podjetja saniramo tudi s pomočjo investicij, tako domačih kot tujih. V preteklosti smo zavlačevali s privatizacijo, zdajšnja vlada Alenke Bratušek pa hoče s to prakso presekati. Da bi poudarila zavezanost privatizaciji, je pripravila seznam 15 podjetij, predvidenih za prodajo, in Mavka veseli, da lahko Helios črtamo s tega seznama.

S prodajo Heliosa je bil zadovoljen tudi član uprave Slovenske odškodninske družbe Matej Runjak. Opozoril je, da je nemogoče koordinirati vseh 15 transakcij hkrati - nekatera podjetja bi lahko prodali hitreje, za nekatera pa potrebujejo več časa.

Telekomu Slovenije, pri katerem so že začeli s postopki prodaje, želijo posvetiti največ časa in zanj iztržiti najboljšo možno ceno. Runjak meni, da bi lahko prodajno pogodbo za Telekom Slovenije podpisali pred poletjem 2014.

Kot "izjemen dosežek" je prodajo Heliosa označil tudi član uprave Nove Ljubljanske banke Archibald Kremser. Kot pravi, s tem pridobivamo novo znanje, izkušnje, v Sloveniji pa bo ostal tudi razvoj. Kot enega največjih izzivov je izpostavil dejstvo, da v procesih privatizacije v Sloveniji včasih sodeluje tudi več deset partnerjev, kar otežuje koordinacijo.

Kremser je opozoril, da Slovenija ni edina država, ki prodaja državna podjetja. "Imamo konkurenco," je dejal in dodal, da moramo narediti pozitiven vtis, da zagotovimo povpraševanje za podjetja, ki so naprodaj. "Ni dovolj le pripravljenost na prodajo," je dejal.

Tudi Rob Irwing iz mednarodne pravne družbe White&Case je prodajo Heliosa označil kot uspeh. "To je izjemen korak in velik signal, da je Slovenija resna glede privatizacije," je dejal in hkrati opozoril, da je bila to ena od lažjih prodaj s privatizacijskega seznama, a je vseeno trajala precej dolgo.

Opozoril je, da imajo prodajalci v Sloveniji včasih prevelika pričakovanja glede cene, ki jo želijo iztržiti za podjetja, predvsem v luči njihove zadolženosti. Prepričan je tudi, da je treba spremeniti javno mnenje. "Ljudje morajo spoznati, da je privatizacija dobra stvar. Na kratek rok bo morda kdo izgubil službo, a bo na dolgi rok prišla rast in več bo dobrih zgodb," je dejal.

Glavni organizator dvodnevne razvojno-investicijske mednarodne konference US-Slovenia Business Bridge, ki se je danes začela v Ljubljani, je Ameriška gospodarska zbornica v Sloveniji (Amcham), soorganizatorja pa sta Javna agencija RS za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Spirit) in ameriško veleposlaništvo v Ljubljani.

Udeleženci konference, ki naj bi se je v dveh dneh skupaj udeležilo več kot 800 ljudi, bodo lahko prisluhnili izkušnjam in pogledom ameriških investitorjev na Slovenijo, govorili pa bodo tudi o priložnostih, ki se za slovenska podjetja odpirajo v ZDA.