Komisija si želi in prizadeva, da bi bile te storitve povezljive in združljive po celotni EU ter dostopne čim večjemu številu voznikov. Pravočasne in natančne informacije lahko izboljšajo varnost na cestah in prometno učinkovitost. VEČ
Svet EU je sprejel dvojček uredb za nadaljevanje izboljšave gospodarskega upravljanja v območju evra, ki jih je Komisija predlagala že novembra 2011. Prva je uredba o izboljšanem nadzoru in oceni načrtovanih proračunov držav članic evro območja ter strožjem nadzoru držav s presežnim dolgom. Druga uredba pa ureja izboljšano spremljanje držav članic, ki se soočajo z ali jim grozijo resne finančne težave, ali zaprosijo za finančno pomoč. VEČ
Svet EU je sprejel tudi Direktivo in Uredbo, ki spreminjata pravila EU glede bonitetnih agencij. Predpisa spreminjata obstoječo zakonodajo z namenom, da se zmanjša odvisnost investitorjev na zunanje bonitetne ocene, ublaži tveganja konflikta interesov pri bonitetni dejavnosti in povečanja preglednosti in konkurenčnosti sektorja. VEČ
Komisija EU je objavila predlog Direktive o preglednosti in primerljivosti pristojbin za plačilni račun, zamenjavi plačilnega računa in dostopu do osnovnega plačilnega računa. Nova zakonodaja bo omogočala državljanom EU, da lahko odprejo račun v katerikoli državi članici oz. zamenjajo banko. Omogočala jim bo tudi cenejše storitve ter večjo preglednost raznih pristojbin. Za podrobnosti glede predloga je Komisija izdala tudi vprašanja in odgovore glede direktive o plačilnih računih. VEČ
EU je objavila vprašanja in odgovore glede predlagane direktive o koncesijah, ki ureja minimalne pogoje za podelitev koncesij zasebnikom. Koncesije so običajno visoke vrednosti, zapletene in dolgotrajnejše, zato morajo biti pravila jasna in zadosti prožna, da lahko javni organi in dobavitelji sklenejo transparentne in konkurenčne pogodbe glede na razmerje med kvaliteto in ceno. VEČ
Na sodišču EU so v zadevi C-212/11 sodniki odločili, da evropsko pravo ne izključuje španske zakonodaje, ki od bonitetnih agencij, ki delujejo v Španiji, niso pa tam ustanovljene, zahteva, da pošljejo informacije potrebne za boj proti pranju denarja in financiranju terorizma neposredno španskim oblastem. Če ni učinkovitega mehanizma za zagotovitev popolnega in celovitega sodelovanja med državami članicami, ki bi omogočal učinkovit boj proti takim dejanjem, je omenjena zakonodaja sorazmerna z željenimi cilji. V zadevi sta bili uporabljeni direktiva 2005/60 in Sklep Sveta 2000/642/JHA. VEČ
V zadevi C-64/11 (samo v francoščini in španščini) so sodniki evropskega sodišča odločili, da je španska zakonodaja, ki obdavčuje nerealizirane kapitalske dobičke iz prenosa sedeža ali premoženja podjetja iz Španije v drugo državo članico, v nasprotju s pravom EU. Svoboda ustanavljanja ne izključuje takega obdavčenja, izključuje pa takojšnja izplačila. VEČ
V zadevi C-81/12 so na sodišču EU podali ugotovitve, da se lahko poklicnemu nogometnemu klubu zaradi homofobnih izjav patrona tega kluba naloži dokazovanje, da ne izvaja diskriminatorne politike zaposlovanja. Toženi delodajalec ne more izpodbijati dejstev, ki kažejo na diskriminatorno politiko zaposlovanja, zgolj z zatrjevanjem, da je potencialne homofobne izjave podala oseba brez pravne sposobnosti za sklepanje pogodb na področju zaposlovanja, čeprav se zdi, da ima ta oseba pomemben vpliv pri vodenju kluba. Diskriminacija zaradi spolne usmerjenosti bi se lahko izpodbijala na podlagi vrste usklajenih indicev, kot npr. jasen odmik od diskriminatornih izjav, obstoj določb o enaki obravnavi, ipd. V zadevi je bila uporabljena direktiva 2000/78. VEČ
Pripravil: Miha Jesenko
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.