Evropski ekonomsko-socialni odbor je sprejel mnenje o predpisu enotni trg II – skupaj za novo rast. V mnenju so se člani odbora zavzeli za bolj realističen pristop k politiki enotnega trga. Komisijo pozivajo, naj se bolj osredotoči na implementacijo ukrepov in pravil ter manj na predstavljanje nekaterih včasih nedosegljivih koristi za državljane. V drugi fazi naj bi se dokončno odprl celoten potencial enotnega trga, po drugi strani pa je potrebno čim hitreje odpraviti negativne posledice prve faze enotnega trga. VEČ
19. januarja 2013 je začela veljati tretja direktiva o evropskem vozniškem dovoljenju, s katero se v EU vpeljuje novo, enotno evropsko vozniško dovoljenje. Po novih pravilih bo svoboda gibanja za voznike dobila nov pomen, povečala pa se bo tudi varnost na evropskih cestah ter zmanjšala možnost goljufij. VEČ
Parlament EU je potrdil pravila o tem, kdaj in kako lahko bonitetne hiše ocenjujejo državni dolg in finančno stanje zasebnih družb. Tako se bodo lahko nenaročene ocene o javnem dolgu izdajale le ob določenih datumih, zasebni investitorji pa bodo proti njim imeli možnost tožbe zaradi malomarnosti. Lastništvo bonitetnih hiš v ocenjevanih podjetjih bo omejeno, da bi se zmanjšala možnost konflikta interesov. VEČ
Poročevalec parlamenta Albrecht je izdal poročilo glede predloga uredbe o varovanju podatkov. Iz poročila veje duh močne podpore predlogu uredbe, ki predstavlja poskus velike reforme na področju varovanja podatkov z namenom okrepiti zaupanje v spletno trgovanje in posamezniku podeliti več kontrole nad podatki. V poročilu med drugim zasledimo predlog za podaljšanje roka, v katerem se morajo sporočiti kršitve podatkov, ki bi škodovale subjektu. Pravica biti pozabljen naj bi delno odgovorila na možna osebnostna, finančna in psihološka tveganja v povezavi s socialnimi omrežji in spletnimi stranmi, uveljavila pa naj bi se le, kadar so bili podatki dani v javnost brez zakonitega razloga. Poleg tega se predlaga tudi razširitev teritorialne veljavnosti, širše uporabe anonimiziranih podatkov, okrepitve koncepta soglasja, omejitve zakonitih razlogov za obdelavo itd. Uredba želi vzpostaviti enoten sistem varovanja podatkov v EU, da bi se podjetja lahko registrirala pri enem, skupnem nadzorniku, v nasprotju s sedanjo večkratno registracijo v vsaki državi članici. VEČ
Z uveljavitvijo ZEKom-1 se je v slovenski pravni red prenesel tudi del direktive 2009/136 (ki spreminja direktivo 2002/58) glede uporabe piškotkov. Po 3. odstavku 5. člena direktive in 157. členu ZEKom-1 morajo spletne strani svoje obiskovalce izrecno vprašati ali soglašajo z uporabo piškotkov. Izrecno soglasje se ne zahteva za piškotke, ki so potrebni za osnovno funkcioniranje strani, kot npr. razni piškotki za seje pri spletnih nakupovanjih ipd. Soglasje pa se zahteva pri uporabi piškotkov za namene analiziranja, oglaševanja, priporočil ipd. Na ta način posameznik dobi več nadzora glede uporabe njegovih podatkov.
Evropsko sodišče za človekove pravice je v zadevi Eweida in drugi proti Združenemu kraljestvu odločilo o pravici do nošenja križa oz. izražanju vere na delovnem mestu. Sodišče je odločilo, da prepoved nošenja križa zaradi vzdrževanja ugleda podjetja ni sorazmeren ukrep, še posebej, ker ukrep ne zadeva nikogar drugega in ni prepričljivega dokaza, da bi nošenje križa pomenilo okrnitev ugleda podjetja oz. znamke, poleg tega pa je bilo kasneje pravilo spremenjeno tudi s strani delodajalca. Izražanje verskega prepričanja po mnenju sodišča zajema dejanja, ki so blizu in v neposredni povezavi z verskim prepričanjem (izražanje pripadnosti veri). Ob tem pa ni potrebno, da je versko prepričanje del verskih zahtev, ki vključujejo nošnjo simbolov in zavrnitev delovnih obveznosti zaradi ugovora vesti.
Splošno sodišče EU je v združenih zadevah T-225/06 RENV, T-255/06 RENV, T-257/06 RENV in T-309/08 RENV zavrglo tožbe pivovarne Budějovický Budvar, s katerimi so zahtevali zavrnitev registracije blagovne znamke BUD za pivo s strani pivovarne Anheuser-Busch. Tožbe so bile zavrnjene, ker je uporaba oznake porekla 'bud' v Franciji in Avstriji nepomembna. V zadevi je bila uporabljena Uredba 40/94. VEČ
V zadevi C-283/11 pa je sodišče EU izdalo sodbo, s katero dovoljuje omejitve stroškov za prenos kratkih izsekov iz dogodkov velikega javnega interesa. Ni namreč v nasprotju z Listino o temeljnih pravicah, če je finančno nadomestilo imetniku ekskluzivne pravice do prenosa za kratko poročanje, ki ga opravijo drugi, omejeno na tehnične stroške. V sodbi sta bili uporabljeni Direktivi 2010/13 in 2007/65. VEČ
Sodniki sodišča EU so v zadevi C-360/11 presodili, da je Španija kršila obveznosti prava EU, ker je določila zmanjšane stopnje DDV mimo tega, kar je bilo dovoljeno po direktivi o DDV. Španija je uporabila zmanjšane stopnje DDV za širši spekter produktov, kot to določa Direktiva o DDV na področju farmacevtskih izdelkov in medicinske opreme. V sodbi je bila uporabljena direktiva 2006/112. VEČ
Pripravil: Miha Jesenko
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.