c S

Izvajanje javnih naročil Agencije za javno naročanje

27.01.2012 Javna Agencija za javno naročanje RS, ki je začela z delom že v začetku lanskega leta, je bila ustanovljena z namenom bolj učinkovitega, gospodarnega in transparentnega javnega naročanja. Na podlagi šestega odstavka 3. člena Zakona o javni agenciji za javno naročanje (ZJAJN) je bila sprejeta tudi Uredba o izvajanju javnih naročil Agencije za javno naročanje, ki je določila zavezance, predmete skupnega javnega naročanja, postopek izvedbe skupnega javnega naročanja in velikih naročil ter izjeme.

Udeležba v postopkih po uredbi je tako zavezujoča za ministrstva, organe v sestavi ministrstev, vladne službe ter upravne enote. Izjeme skupnega javnega naročanja, ko lahko zavezanec po predhodnem mnenju agencije in na podlagi predhodnega soglasja vlade samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo, so določene v 22. členu uredbe. Prav tako lahko zavezanec na podlagi predhodnega mnenja agencije samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo v primeru, ko gre za veliko naročilo in za zagotovitev nemotenega delovanja nujno potrebuje predmet javnega naročila, z neizvedbo javnega naročila pa bi za zavezanca nastale škodljive posledice ali bi bilo ogroženo izvajanje skupnih politik Evropske unije (23. člen uredbe).

Uredba se ne uporablja za tista javna naročila, ki so izvzeta tudi po ZJN-2 in ZJNVETPS. Ne glede na to, pa mora zavezanec iz osme točke prvega odstavka 17. člena ZJN-2 v primeru, da takšnega naročila ne bo posredoval v izvajanje agenciji, pred začetkom izvajanja postopka oddaje naročila pridobiti predhodno soglasje Vlade RS.

Predmeti skupnega javnega naročanja so npr. nakup, namestitev ter vzdrževanje strojne računalniške opreme, nakup in vzdrževanje licenčne programske računalniške opreme, storitve informacijske podpore uporabnikom, mobilne in stacionarne telefonije, nakup mobilnih aparatov, osebnih in kombiniranih vozil, pisarniškega materiala, letalskih kart, sicer pa so taksativno našteti v 3. členu uredbe. Vlada lahko po predhodnem mnenju agencije s sklepom o dodatnih predmetih določi tudi druge. Natančneje določi predmete vsako leto v predlogu predmetov agencija, vlada pa na podlagi predloga skupnega javnega naročanja in v skladu s 36. členom ZJN-2 sprejme sklep o določitvi skupnih javnih naročil.

V 30 dneh po sprejemu sklepa o določitvi skupnih javnih naročil, morajo zavezanci agenciji sporočiti lastne potrebe glede predmetov, h katerim bodo pristopili v naslednjem letu ter priložiti kopijo sklepa o začetku postopka. Posamezen zavezanec v skladu z ZJN-2 sprejme sklep o začetku postopka oddaje posameznega skupnega javnega naročila. Na podlagi posredovanih potreb zavezancev direktor agencije sprejme sklep o izvedbi skupnega javnega naročila.

V postopku oddaje javnega naročila agencija imenuje strokovno komisijo iz članov agencije in članov zavezanca, vsak postopek oddaje javnega naročila pa lahko ministrstvo, pristojno za finance, predlaga imenovanje svojega člana. Strokovna komisija odloča z večino vseh članov in izda poročilo strokovne komisije o oddaji naročila, na podlagi katerega direktor agencije sprejme odločitev o oddaji naročila. Po pravnomočnosti odločitve o oddaji naročila agencija pošlje vso potrebno dokumentacijo za podpis pogodbe zavezancem, vključno, če je to mogoče, z izpolnjenim vzorcem pogodbe.

Agencija na podlagi izvedenega postopka lahko podpiše krovno pogodbo ali krovni okvirni sporazum, na podlagi katerih zavezanci podpišejo neposredne pogodbe ali okvirne sporazume, lahko pa zavezanci tudi neposredno podpišejo pogodbe brez krovne pogodbe ali okvirnega sporazuma agencije.

Postopek izvedbe velikih naročil je določen v IV. poglavju uredbe, gre pa za postopek izvedbe javnih naročil, ki presegajo vrednosti za objavo v Uradnem listu Evropske unije.

Po dodanem 29.a členu uredbe, ki velja od 22.12.2011, lahko agencija velika naročila za leto 2012 zavrne, če jih ni mogoče izvesti v predvidenem roku, zavezanec pa mora po prejemu zavrnitve predlagati vladi, da določi drugega izvajalca na podlagi petega odstavka 3. člena ZJAJN.

Pripravila: Vanja Novak


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.