Operaterji, po definiciji iz 1.a člena splošnega akta operaterji javnega elektronskega komunikacijskega omrežja oziroma izvajalci javno dostopne elektronske komunikacijske storitve, morajo javno objaviti:
1. svoj naziv in sedež;
2. opis komunikacijskih storitev, ki jih ponujajo: obseg, opis, navedba, katere storitve so vključene v priključnino in mesečno naročnino, standardne cene storitev in pogodbe (čas veljavnosti pogodbe, pogoji za podaljšanje, prekinitev itd) in druge podatke;
3. postopke reševanja sporov;
4. informacije o pravicah končnih uporabnikov glede ponujenih storitev, predvsem glede razčlenitve računa, selektivne zapore klicev za določene vrste izhodnih klicev, kratkimi SMSi in MMSi, sistemi predplačil in obročnim odplačevanjem priključnine, neplačevanjem računov, nasvetov glede cen in tarif, prikazom identitete kličočega itd.
Na spletu te podatke na objavlja Agencija za pošto in elektronske komunikacije Republike Slovenije (APEK), katero morajo operaterji zaradi zagotavljanja transparentnosti obveščati o vsaki spremembi predpisanih informacij.
Operaterji morajo svoje uporabnike obveščati tudi o obstoju in pomenu enotne evropske telefonske številke za klic v sili "112", in sicer preko objave na svojih spletnih straneh in v imeniku na vidnem mestu (2b. člen). Pri tem morajo uporabnike jasno in nedvoumno seznaniti z omejitvami storitve klica na številko "112", zlasti glede zagotavljanja informacije o lokaciji klicočega v skladu s tretjim odstavkom 72. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom). Operaterji morajo namreč
ob vsakem klicu na številki "112" in "113" organu, ki klic obravnava, takoj in brezplačno posredovati informacije o številki ter lokaciji kličočega. O tem morajo uporabnike jasno in nedvoumno seznaniti, tudi z nalepkami na terminalski opremi ali z jasno vidnimi informacijami na računih.>).
Pripravila: mag. Jasmina Cigrovski
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.