c S

Zagotovljena varnost pravnega prometa

04.06.2009 Novelo Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP), ki začne veljati 13. junija 2009, je narekovala predvsem potreba po celoviti uskladitvi s stališči Ustavnega sodišča RS glede varstva osebnih podatkov in zagotovitve varnosti pravnega prometa.

Namen sprememb in dopolnitev 17., 110. in 122. člena je celovita uskladitev s stališči, izraženimi v odločbah Ustavnega sodišča in z opozorili Informacijske pooblaščenke glede varstva osebnih podatkov in zagotavljanja sorazmernosti zakonskega posega v pravico do varstva osebnih podatkov.

Spremenjeni 17. člen določa, da se kot identifikacijska podatka vodita EMŠO in davčna številka insolventnega dolžnika, saj je to nujno za varovanje interesov širokega kroga njegovih upnikov in kupcev njegovega premoženja, ki spada v stečajno maso.

Za opravljanje nadzora nad upravitelji je v seznamu upraviteljev treba voditi tudi podatke o zavarovanju odgovornosti. Zaradi učinkovitejšega obveščanja upraviteljev pa je smotrno, da se vodi tudi podatek o elektronskem naslovu.

S spremembo 122. člena se zaradi zagotovitve sorazmernosti posega v osebne podatke posameznika, ki ima položaj potrošnika, določajo pogoji za dostopanje do teh podatkov.

Dodan je novi 122.a člen zaradi zagotovitve ustrezne pravne podlage za posredovanje podatkov o postopkih zaradi insolventnosti v informatizirani obliki. Podatki se v informatizirani obliki lahko posredujejo upravičencem za namene, določene v šestem odstavku 122.a člena. Zaradi uresničitve načela sorazmernosti, lahko upravičenec prejme samo podatek o eni od identifikacijskih številk (EMŠO ali davčni številki) insolventnega dolžnika, ki je potrošnik, in sicer tisti, ki jo določi v zahtevi za posredovanje podatkov v informatizirani obliki.

Namen dopolnitev 98. in 124. člena je zagotovitev učinkovitejšega vodenja postopkov zaradi insolventnosti. Za učinkovit postopek je smotrneje, da upravitelj svoja pisanja, ki se objavijo sodišču predloži v elektronski obliki. Zato se taka obveznost določa z novim četrtim odstavkom 98. člena. Za učinkovit postopek je smotrneje tudi, da sodišče izdaja sklepe in odredbe v elektronski obliki (novi četrti odstavek 124. člena).

Zaradi uskladitve z ureditvijo v letu 2008 noveliranega Zakona o pravdnem postopku (ZPP) se spremenijo in dopolnijo 128., 177., 239. in 405. člen.

Novi 383.a člen je dodan zaradi ureditve možnosti vložitve predloga za začetek osebnega stečaja na zapisnik pri sodišču. Hkrati z vložitvijo predloga, da dolžnik na zapisnik pri sodišču poročilo o stanju svojega premoženja v skladu s petim odstavkom 384. člena in morebitni predlog za odpust obveznosti. Sodišče ga tudi pouči o možnosti za dodelitev brezplačne pravne pomoči za plačilo predujma za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka iz prvega odstavka 233. člena. O začetku postopka osebnega stečaja sodišče odloči, ko prejme odločbo pristojnega sodišča o prošnji za brezplačno pravno pomoč.

Možnost vložitve predloga za začetek postopka osebnega stečaja na zapisnik pri sodišču je enakovredna pravnemu svetovanju in zastopanju v zvezi s tem predlogom po odvetniku. Zato po sedmem odstavku novega 383.a člena za tako pravno svetovanje in zastopanje ni mogoče dodeliti brezplačne pravne pomoči. S tako ureditvijo se doseže učinkovitejše in hitrejše odločanje o predlogih za začetek postopka osebnega stečaja in predlagateljem omogoči, da vsa dejanja v zvezi s tem opravijo na enem mestu.

Pripravila: Marija Kremenšek


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.