Nov 155.a člen določa podzakonske predpise, ki jih mora Agencija za trg vrednostnih papirjev sprejeti za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža in sicer:
podrobnejša merila za presojo primernosti bodočega kvalificiranega imetnika,
podrobnejšo vsebino dokumentacije in informacij, ki jih je treba priložiti zahtevi za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža,
podrobnejšo vsebino in način pošiljanja obvestil.
Spremenjena določba o prenehanju dovoljenja za opravljanje investicijskih storitev in poslov (168. člen) natančneje določa trenutek prenehanja dovoljenja ter hkrati razširja obseg razlogov za prenehanje: dovoljenje preneha tudi v primeru, da skupščina borznoposredniške družbe sprejme sklep o prenehanju borznoposredniške družbe (in začetku likvidacijskega postopka) oziroma sklep o prenehanju opravljanja investicijskih storitev in poslov.
Skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) je bil dopolnjen 247. člen v delu, ki ureja pravila o zbiranju in obdelovanju osebnih podatkov. Osebni podatki, ki jih je dovoljeno zbirati in obdelovati, morajo skladno z 8. in 10. členom ZVOP-1 biti določeni v zakonu, prav tako pa mora biti v zakonu določen namen njihove obdelave. Borznoposredniška družba mora o stranki voditi naslednje podatke: osebno ime, davčno številko, stalno ali začasno prebivališče fizične osebe oziroma sedež in firmo pravne osebe ter podatke o omejitvah razpolaganja ter osebno ime, davčno številko, stalno oziroma začasno prebivališče zastopnikov oziroma pooblaščencev.
Spremenjeno je bilo tudi poglavje 11.3 o članih centralne klirinškodepotne družbe, ki sedaj širi možne oblike članstva v Centralni klirinškodepotni družbi. Člani so bodisi registrski in poravnalni, članstvo pa je mogoče z omejenim in neomejenim dostopom. 447. člen podrobneje določa osebe, ki lahko postanejo člani ter na novo določa, da bo upravljavec tujega poravnalnega sistema, kolikor bo izbran s strani borze, lahko postal poravnalni član klirinškodepotne družbe z omejenim dostopom.
Podzakonske predpise o zajamčenih terjatvah vlagateljev ne predpisuje več Banka Slovenije, temveč agencija ob njenem soglasju (463. člen), v nadaljevanju pa so določene pristojnosti in naloge Banke Slovenije in agencije v zvezi z upravljanjem jamstvene sheme (463.a člen). Spremenjene so bile tudi določbe o jamstvu borznoposredniških družb za izplačilo zajamčenih terjatev vlagateljev pri borznoposredniški družbi, nad katero je bil začet stečajni postopek. Nov način jamčenja temelji na številu strank posamezne borznoposredniške družbe in sicer jamči posamezna borznoposredniška družba za izplačilo zajamčenih terjatev vlagateljev pri drugi borznoposredniški družbi v obsegu, ki je enak deležu med številom strank posamezne borznoposredniške družbe in skupnim številom strank pri vseh borznoposredniških družbah, zmanjšanim za število strank borznoposredniške družbe, nad katero je bil začet stečajni postopek (464. člen).
Novi 488.a člen izrecno našteva osebe (v Sloveniji ali v drugi državi članici), ki lahko prejmejo zaupne informacije in sicer nadzorni organi, organi, pristojni za varstvo konkurence, davčna uprava, sodišča itd. S takšno zakonsko ureditvijo je preprečena možnost različnega tolmačenja in tako prispeva k določnosti zakonskih določb s področja razpolaganja z zaupnimi podatki.
Spremembe zakona pa se nanašajo tudi na določitev nove višine zavarovalne vsote za odškodninsko terjatev, ki veljajo za male borznoposredniške družbe (35. člen), med obveznimi sestavinami registra dobro poučenih vlagateljev ni več enolične identifikacije, saj je le-to zamenjala davčna številka oziroma matična številka (47. člen), prav tako je bila črtana določba o obveznem imenovanju revizijske komisije pri izbiri organov vodenja in nadzora borznoposredniške družbe (157. člen). Z novim 547.a členom so določena posebna pravila za odločanje o zahtevi za izdajo dovoljenja za pridobitev kvalificiranega deleža, nekoliko pa je bilo spremenjeno tudi poglavje o prekrških.
Novela zakona bo začela veljati 13. junija.
Pripravila: mag. Jasmina Cigrovski
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.