Nadzorni odbor je organ, ki ga imenuje občinski svet med zunanjimi člani, za katere zakon ne predpisuje potrebne izobrazbe (ekonomske, računovodske, revizijske), zato njegove pristojnosti ne gre enačiti s strokovnim nadzorom, kar je bilo potrebno upoštevati pri določitvi obveznih sestavin poročila nadzornega odbora. Pristojnosti strokovnega nadzora opravljajo notranje revizijske službe v skladu z Zakonom o javnih financah (ZJF) in Računsko sodišče RS.
V 32. členu Zakona o lokalni samoupravi (ZLS) so opredeljene pristojnosti nadzornega odbora:
- opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine;
- nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev;
- nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Po Pravilniku o obveznih sestavinah poročila nadzornega odbora, ki začne veljati 11. aprila 2009, se kot poročilo nadzornega odbora štejeta osnutek poročila ter poročilo s priporočili in predlogi kot dokončni akt nadzornega odbora. Poročilo mora zajemati vse sestavine, določene s pravilnikom.
O izvajanju posameznih nalog nadzora ter o svojih ugotovitvah, ocenah in mnenjih v postopku nadzorovanja odbor najprej pripravi osnutek poročila.
Sestavine osnutka poročila so določene v 4. členu pravilnika:
1. naslov,
2. kratek povzetek,
3. osnovne podatke o nadzoru,
– ime nadzornega odbora,
– ime organa, v katerem se opravlja nadzor,
– kaj se nadzoruje,
– datum nadzora,
4. uvod,
5. ugotovitveni del o razkritih napakah oziroma nepravilnostih pri nadzoru z navedbo predpisov, ki so bili kršeni.
Osnutek poročila pošlje odbor v pregled nadzorovanemu organu, ki v roku, določenem v aktu občine, odgovori na posamezne navedbe - odzivno poročilo.
Na podlagi osnutka poročila in odzivnega poročila nadzorovanega organa pripravi odbor poročilo s priporočili in predlogi. Poročilo je dokončni akt odbora in mora biti v naslovu poročila kot tako navedeno. Vsebovati mora enake sestavine kot osnutek poročila ter priporočila in predloge. Poročilo se izpolni na obrazcu, ki je objavljen kot priloga pravilnika.
Pripravila: Marija Kremenšek
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.