c S

Varovanje javnih zbiranj

20.06.2008 Konec junija bo začel veljati Pravilnik o načinu varovanja javnih zbiranj, ki je nastal kot posledica lani spremenjenega 33. člena Zakona o zasebnem varovanju (ZZasV), ki je med drugim naložil ministru za notranje zadeve dolžnost, da v enem letu od uveljavitve zakona podrobneje s podzakonskim aktom uredi način varovanja javnih zbiranj, ki ga morajo zagotoviti imetniki licence za varovanje javnih zbiranj.

Imetniki licenc so gospodarske družbe in samostojni podjetniki, ki kot pridobitno dejavnost opravljajo zasebno varovanje v skladu z Zakonom o zasebnem varovanju in zagotavljajo red na javnih shodih in javnih prireditvah v skladu z Zakonom o javnih zbiranjih.

Temeljni dokument za opredelitev obsega varovanja javnega zbiranja je ocena stopnje tveganja (3. člen), ki jo mora izdelati imetnik licence preden prevzame izvedbo varovanja določene prireditve, pri tem se mora predvsem seznaniti z obsegom javnega zbiranja in s pričakovanim številom udeležencev. Iz ocene tveganja mora izhajati, ali je treba predvideno prireditev obravnavati kot rizično. Organizator prireditve in policija sta dolžna sodelovati pri izdelavi ocene stopnje tveganja in posredovati potrebne podatke.

Na podlagi ocene stopnje tveganja imetnik licence izdela načrt varovanja (4. člen), ki ga lahko spreminja glede na spreminjanje ocene stopnje tveganja. Načrt mora vsebovati vse potrebne podatke (2. odstavek 4. člena), da se zagotovi ustrezna varnost ljudi in premoženja. Predvsem pa je pomembno, da načrt vsebuje ukrepe, ki so potrebni, če bi na določeni prireditvi prišlo do dogodkov, ki bi lahko ogrožali javni red ter ukrepe, ki jih je naložila upravna enota pri izdaji dovoljenja.

Glede določitve števila varnostnikov, pravilnik ne predpisuje točno določenih številk, ampak mora vsak imetnik licence sam določiti število varnostnikov glede na specifične okoliščine posamezne prireditve, ki so predvsem ocena stopnje tveganja, narava in program javnega zbiranja, značilnosti prireditvenega prostora, pričakovano število udeležencev in njihova struktura, trajanje javnega zbiranja ter vse ostale okoliščine, ki bi lahko vplivale na varnost prireditve.

Glede obsega varovanja pravilnik določa, da se razporedi varnostnike predvsem na mesta, kjer je pričakovati večje skupine udeležencev prireditve, kot so predvsem vhodi in izhodi ter posebej izpostavljena območja glede na oceno stopnje tveganja in potek prireditve.

Izvajalec prireditve lahko glede na višjo stopnjo rizičnosti prireditve namesti tudi ustrezen video nadzor, opravljanje površinskih pregledov na vhodih, testiranje na alkohol, itd. Vsi ukrepi pa se morajo izvajati skladno s predpisi določenimi v 6. členu.

Pripravila: Maruša Drolec


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.