c S

Napredovanje javnih uslužbencev

27.05.2008 24. maja je začela veljati nova Uredba o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede.

Uredba, ki se bo začela uporabljati z dnem prvega izplačila plač po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS) določa način in postopek preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje ter poenotenje postopka ocenjevanja delovne uspešnosti javnih uslužbencev.

Področje plač je zelo pomembno tudi v javnem sektorju, saj vpliva na kvaliteto storitev javnih uslužbencev, hkrati pa ima plača tudi makroekonomske in javnofinančne učinke. Na področju delovanja javnega sektorja se pojavljata predvsem dve zahtevi: na eni strani smotrnejša uporaba danih finančnih virov oziroma celo zmanjševanje javnih izdatkov, na drugi strani pa se pojavlja zahteva po bolj demokratičnem, odprtem, učinkovitejšem, hitrejšem oziroma takem opravljanju javnih storitev, da bodo le-te čim bolj približane uporabnikom.

Napredovanje javnih uslužbencev je urejeno že v ZSPJS, ki omogoča napredovanje na podlagi pridobljene službene letne ocene. Za napredovanje je torej temeljnega pomena prav uspešnost uslužbenca na delovnem mestu, na katerega je javni uslužbenec razporejen oziroma v nazivu, v katerega je imenovan. Javni uslužbenec napreduje v plačni razred vsaka tri leta, če izpolnjuje predpisane pogoje (1. člen uredbe), ocenjen pa je lahko z naslednjimi ocenami:

- odlično; delo je bilo zelo dobro opravljeno in nad pričakovanji glede na kriterije ocenjevanja;

- dobro; delo je bilo dobro opravljeno in v skladu s pričakovanji glede na kriterije ocenjevanja;

- zadovoljivo; delo je bilo opravljeno delno pod pričakovanji glede na kriterije ocenjevanja;

- nezadovoljivo; delo je bilo opravljeno v celoti pod pričakovanji glede na kriterije ocenjevanja.

V II. poglavju je urejen način in postopek preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje. To se izvede na osnovi treh letnih ocen delovne uspešnosti. Postopek ocenjevanja javnega uslužbenca se izvede vsako leto (najkasneje do 15. marca) za ocenjevalno obdobje od 1. januarja do 31. decembra, pri čemer za napredovanje javni uslužbenec potrebuje tri primerne ocene. Ocene se točkujejo, in sicer: ocena odlično 5 točk, ocena zelo dobro 4 točke, ocena dobro 3 točke in ocena zadovoljivo 2 točki, ocena nezadovoljivo pa se ne točkuje. Izpolnjevanje preverjanja pogojev se ugotovi na podlagi seštevka treh letnih ocen.

Za en plačni razred napredujejo tisti javni uslužbenci, ki v napredovalnem obdobju dosežejo:

– ob prvem in drugem napredovanju najmanj 11 točk;

– ob tretjem in četrtem najmanj 12 točk;

– ob petem najmanj 13 točk;

– ob nadaljnjih napredovanjih najmanj 14 točk.

Praviloma javni uslužbenec napreduje za en plačni razred, izjemoma pa tudi za dva: če ob prvem napredovanju dosežejo najmanj 14 točk, ob nadaljnjih napredovanjih pa 15 točk.

Javnemu uslužbencu, ki na podlagi seštevka treh letnih ocen ni zbral zadostnega števila točk za napredovanje, se ponovno preveri izpolnjevanje pogojev za napredovanje naslednje leto ob preverjanju izpolnjevanja pogojev za napredovanje (5. člen), pri čemer se upoštevajo tri najugodnejše ocene v obdobju od zadnjega napredovalnega obdobja. V Vsakem primeru javni uslužbenec napreduje v roku 6 let od njegove prve zaposlitve ali od zadnjega napredovanja, če je v tem času dosegel najmanj povprečno oceno 3.

Javni uslužbenec se z oceno svojega dela seznani na vsakoletnem razgovoru, medtem ko mora biti o napredovanju v naprej pisno obveščen. V tem obvestilu mora biti navedeno število plačnih razredov, za katere napreduje, ter plačni razred osnovne plače. Hkrati z obvestilom mora uslužbenec prejeti tudi aneks k pogodbi o zaposlitvi.

Napredovalno obdobje se javnemu uslužbencu v primeru prehoda na drugo delovno mesto ne prekine, če je zasedel delovno mesto v istem ali nižjem tarifnem razredu v isti plačni podskupini (8. člen). V tem primeru mora odgovorna oseba javnega uslužbenca oceniti za obdobje, ko je bil uslužbenec tam zaposlen, in oceno shraniti v njegovi personalni mapi.

Pripravila: Jasmina Cigrovski


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.