c S

Pri presoji predpisa so odločilni tudi materialni kriteriji

16.05.2008 Ustavno sodišče je presojalo, ali je pristojno za oceno ustavnosti in zakonitosti v obliki predpisa izdanega akta. Po ustaljeni ustavnosodni presoji, kadar se ne izpodbija zakon, je odločilen tudi materialni (vsebinski) kriterij: ali akt vsebuje splošne in abstraktne norme, ki navzven povzročajo pravne učinke (odločba št. U-I-87/96).

Presojalo je ustavnost Pravilnika o sprejemu letnih načrtov lovsko upravljavskih območij v Republiki Sloveniji za leto 2007, ki ga je izdalo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na podlagi tretjega odstavka 17. člena Zakona o divjadi in lovstvu (ZDLov-1), obsega vsega tri člene:

v 1. členu pravilnika je določeno, da se s tem pravilnikom za leto 2007 sprejmejo letni načrti posameznih (taksativno navedenih) lovsko upravljavskih območij v Republiki Sloveniji,

po 2. členu so ti letni načrti na vpogled na območnih enotah zavoda za gozdove Slovenije, ki so sodelovale pri njihovi izdelavi, in se trajno hranijo na sedežu tega zavoda ter na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,

v 3. členu pa je določen začetek veljavnosti pravilnika.

Iz same njegove vsebine je razvidno, da nima abstraktnih in splošnih, navzven učinkujočih pravnih pravil, ki bi urejala posamezna pravna razmerja.

Ustavno sodišče je tako ugotovilo, da je bil pravilnik izdan v obliki predpisa, po svoji naravi pa ni predpis. Izpodbijani pravilnik ni predpis oziroma splošni akt, za presojo katerega bi bilo v postopku za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti predpisov pristojno ustavno sodišče, zato je pobudo z odločbo U-I-367/07 zavrglo.

Pripravila: Helena Brlan


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.