c S

Pregled pravnega dogajanja v EU - 2. julij

01.07.2015 Ministri držav članic in Evropski parlament so dosegli dogovor glede ukinitve mobilnega gostovanja in uzakonitve internetne nevtralnosti. Kompromis predvideva ukinitev stroškov gostovanja sredi leta 2017 in uveljavlja nekoliko ohlapnejša pravila glede internetne nevtralnosti.

Dodatni stroški gostovanja bodo tako dokončno ukinjeni z junijem leta 2017, kot kompromis pa bodo z junijem prihodnje leto znižani na največ pet centov na minuto, dva centa za SMS-sporočilo in pet centov za prenos megabajta podatkov. Evropska komisija je objavila tudi vprašanja in odgovore glede stroškov gostovanja in odprtega interneta. VEČ

Evropski parlamentarci so sporočili Evropski komisiji, da naj pospeši delovanje v zvezi z akcijskim načrtom o davku od dobička pravnih oseb. Parlamentarci so komisiji predlagali kar pripravo zakonodajnega predloga. Glede prenove davka ima komisija namen vpeljati  skupno davčno osnovo za pravne osebe, kar je drugi predlog na tem področju po predlagani avtomatični izmenjavi davčnih odločb. Zakonodajni predlog bi moral vsebovati tudi skupne definicije, z namenom harmonizacije davčne osnove po celotni EU. VEČ

Z namenom spodbujanja delovnih mest in rasti v EU bodo socialna in mikro podjetja kmalu imela dostop do sredstev preko 500 milijonov evrov. Sredstva so rezultat sporazuma med Evropsko komisijo in Evropskim investicijskim skladom, dobiti pa jih bo možno prek Evropskega programa za zaposlovanje in socialne inovacije. Program je namenjen posameznikom, ki želijo začeti ali nadaljevati z razvojem svojega socialnega ali mikro podjetja, zlasti osebam, ki so težje zaposljive ali imajo težave pri dostopu do finančnih sredstev. VEČ

1. julija se je začela prva faza (od treh) vzpostavljanja Ekonomske in monetarne unije in za začetek je odbor ministrov razpravljal o t.i. poročilu petih predsednikov (Evropske komisije, Evropskega sveta, Evroskupine, Evropske centralne banke in Evropskega parlamenta) z naslovom Dokončanje Ekonomske in monetarne unije. Pri prvi fazi gre za uporabo obstoječih ukrepov in pogodb za pospešitev konkurenčnosti ter strukturne konvergence, doseganje odgovornih fiskalnih politik, dokončanje finančne unije in krepitev demokratične odgovornosti. VEČ

Evropska komisija je pozdravila dogovor glede prenovljene direktive o prodaji zavarovanj, znane tudi kot direktiva o distribuciji zavarovanj. Cilj novih pravil je izboljšati način prodaje zavarovalnih produktov in priskrbeti resnične koristi (večja izbira in več informacij ob nakupu) za potrošnike in male vlagatelje. Med drugim nova pravila prinašajo tudi več preglednosti glede cen in stroškov zavarovalnih produktov. Potrošnik naj bi vedel, ali ima prodajalec zavarovalnega produkta lasten ekonomski interes za prodajo določenega izdelka. VEČ

Evropska komisija je predlagala razdelitev 13,1 milijarde evrov za financiranje 276 projektov na področju prometa, izbranih na prvih razpisih za zbiranje predlogov v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE). Cilj naložb je, da bi spodbudile dodatno javno in zasebno sofinanciranje v skupnem znesku 28,8 milijarde evrov. Poleg prihodnjega Evropskega sklada za strateške naložbe (EFSI) bo imel Instrument za povezovanje Evrope pomembno vlogo pri premostitvi naložbene vrzeli v Evropi, kar je najpomembnejša prednostna naloga Komisije. Z ustvarjanjem ugodnejših pogojev za rast in nova delovna mesta ne bo koristil le prometu, ampak celotnemu evropskemu gospodarstvu. VEČ

Nadaljujejo se pogajanja o prenovi Medinstitucijskega sporazuma za boljše urejanje. Sporazum bi lahko imel daljnosežne posledice za delovanje in sodelovanje med evropskimi institucijami. Gre za vprašanja demokratične legitimnosti odločevalskega procesa, načina priprave odločitev in vključevanja javnosti ter zainteresiranih skupin. VEČ

S 1. julijem je Luksemburg od Latvije prevzel šestmesečno predsedovanje EU. Luksemburg je sicer ena šestih ustanovnih članic EU in bo Svetu EU predsedoval že dvanajstič, tako da dobro pozna delovanje bruseljskega stroja. VEČ

Iz sodne prakse EU

V zadevi C-195/14 so na sodišču EU odločili, da se z označevanjem živil ne sme zavajati potrošnika, tako da se daje vtis o prisotnosti sestavine, ki je izdelek v resnici ne vsebuje. Tudi z natančnim in izčrpnim seznamom sestavin namreč ni mogoče zadovoljivo popraviti napačnega ali dvoumnega vtisa, ki izhaja iz takega označevanja. V zadevi so sodniki uporabili direktivo 2000/13. VEČ

V zadevi C-1/14 pa so na sodišču EU pojasnjevali določbe direktive o univerzalnih storitvah. Sodniki so tako odločili, da direktiva ne zavezuje uporabe socialnih tarif za mobilne komunikacije in storitve naročniških razmerij za dostop do interneta prek mobilnih komunikacijskih storitev. Vendar pa je treba socialne tarife nuditi drugim določenim kategorijam potrošnikov za storitve naročniškega razmerja telefonskih storitev in dostopa do interneta na fiksni lokaciji. V zadevi je bila uporabljena direktiva 2002/22. VEČ

V zadevah T-395/14 in T-396/14 so sodniki splošnega sodišča EU potrdili odločbo o registraciji oblike figuric Lego kot znamke Skupnosti. Splošno sodišče je očitek, da je oblika proizvoda pogojena s samo naravo proizvoda, zavrglo kot nedopusten, ker družba Best Lock v utemeljitev te trditve ni navedla nobenega argumenta niti ni predstavila razlogovanja, s katerim bi dokazala, da so bile ugotovitve UUNT v zvezi s tem napačne. Glede očitka, da je oblika proizvoda nujna za dosego tehničnega rezultata, so sodniki dejali, da noben tehnični rezultat ni niti povezan z obliko značilnih sestavnih delov figuric niti ni posledica te oblike, ker ti sestavni deli nikakor ne omogočajo, da bi se združili s kockami za sestavljanje, ki omogočajo spoj. V zadevi je bila uporabljena uredba 40/94. VEČ

Pripravil: Miha Jesenko


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.