Po Statutu sodišča EU in po ustaljeni sodni praksi lahko stranke, razen institucij EU in držav članic za katere velja poseben način, zastopajo samo odvetniki, ki lahko zastopajo stranke pred sodiščem države članice oz. države evropskega ekonomskega območja. Tako stališče se je uveljavilo v zadevi T-94/07 in temelji na vlogi pravnika v pravosodnem sistemu (sodba ECJ C-74/10 P).
Predsednik PUKE je temu oporekal in zatrjeval, da dejansko ne obstaja nobena povezava po zaposlitvi, saj je pravna služba PUKE odgovorna generalnemu direktorju PUKE. Sodišče EU je glede tega odgovorilo, da se neodvisnost pravnega svetovalca presoja prek pozitivnega in negativnega kriterija. Pozitivni je sklicevanje na profesionalne etične standarde, negativni pa odsotnost zaposlitvene povezave. Sodišče je ugotovilo tudi, da so interesi predsednika povečini enaki interesom PUKE, in tako zavrnilo trditve PUKE. Nazadnje se je sodišče opredelilo do trditve, da so pravniki iz pravne službe PUKE upravičeni zastopanja pred poljskimi sodišči. Sodišče je ugotovilo, da je treba zastopanje pred evropskimi sodišči obravnavati neodvisno brez sklicevanja na nacionalno pravo.
Pravniki, ki so zaposleni pri osebi, povezani z zastopano stranko, ne smejo zastopati te stranke pred evropskimi sodišči.
Pravo EU ponuja državam članicam možnost izjeme od plačila DDV za storitve upravljanja portfelja, ki jo lahko uporabijo posebni investicijski skladi. Taki skladi ne prikažejo plačila DDV za storitve upravljanja. Obseg izjeme pojasnjuje kar nekaj odločb ECJ. V zadevi Deutsche Bank (C-44/11) je sodišče potrdilo, da je storitev upravljanja portfeljev, ki se posameznim investitorjem nudi neposredno, vključena v sistem DDV. Izjema ne vključuje teh storitev, ker se ne nudijo posebnim investicijskim skladom, kot je določeno po uporabnem nacionalnem pravu, ampak se nudijo individualnim strankam bank.
Zadeva Abbey National (C-169/04) določa pogoje, katere storitve spadajo pod upravljanje portfeljev zaradi uporabe izjeme. Po mnenju sodišča gre za storitve, ki spadajo v okvir upravnega poslovodenja. Nekaj nejasnosti, glede tega, ali mora storitev vsebovati poleg svetovanja še kaj, npr. aktivni prenos pristojnosti odločanja, da se lahko uporabi izjema, še obstaja.
V zadevi GfBk (C-275/11) pa je generalni pravobranilec podal mnenje, ali se lahko izjema upravljanja portfeljev uporabi tudi za čisto svetovalne ali informacijske storitve, ki jih tretji ponudnik nudi posebnim investicijskim skladom. Generalni pravobranilec je mnenja, da v primeru, ko so izpolnjeni določeni pogoji iz zadeve Abbey National, lahko tudi take storitve vključimo med izjeme upravljanja portfeljev, če se nudijo posebnim investicijskim skladom. Odločitev sodišča se še čaka.
C-85/11 obravnava obdavčitve DDV skupin. DDV skupine so povezane osebe, ki se zaradi poenostavljenega poročanja o DDV združijo v to obliko. Storitve med člani DDV skupine se ne upoštevajo za namene DDV in vračilo DDV se lahko zahteva enkrat za celotno skupino. DDV skupina po DDV direktivi (11. člen) je več pravnih oseb, ki se obravnavajo kot en davčni subjekt, če imajo sedež na območju države članice in so, kljub pravni neodvisnosti, med sabo finančno, ekonomsko in organizacijsko tesno povezane. Po mnenju sodišča se za povezane osebe ne zahteva, da so tudi same davčni subjekti, ker direktiva govori o osebah in ne loči med davčnimi in nedavčnimi osebami (recitali 37 do 41). Po mnenju sodišča je direktiva jasna in osebe omenjene v 11. členu ne pomenijo davčnega zavezanca iz 9(1) člena, saj povezano branje obeh členov (in direktive) ne izključuje, da posamezne osebe iz skupine niso davčni zavezanci.
Še eno vprašanje, ki se poraja v zadnjem času, naslavlja vprašanje o sprejemljivosti holdingov v DDV skupine, če ti holdingi ne bi bili upravičeni do registracije za DDV kot samostojni subjekti. To bi omogočalo nabavo blaga in storitev preko teh skupin, za nakupe pa bi lahko zahtevali povračilo DDV. Generalni pravobranilec je podal mnenje, da so holdingi lahko del DDV skupine. Dokončna sodba se še čaka.V zadevi C-523/11 so na sodišču EU odločali o prostem pretoku ljudi, konkretno o pogojih Nemčije za štipendiranje študija v tujini. Sodniki so podali odločitev, da Nemčija ne more pogojevati prejema šolnine za celotni študij v drugi državi članici, ki traja več kot eno leto, samo na podlagi neprekinjenega prebivanja treh let v Nemčiji. Tak pogoj bi verjetno onemogočil študij študentom, ki so z Nemčijo zadosti tesno povezani na podlagi drugih socialnih in ekonomskih vezi. VEČ
Študija Evropske komisije je pokazala, da vedno več ljudi uporablja brezplačni dostop do rezultatov znanstvenih raziskav in publikacij. Po študiji je odprti dostop do znanstvenih publikacij dosegel prelomnico, saj je delež brezplačno dostopnih publikacij približno dvakrat večji od ocen iz predhodnih študij. Izmed strokovno pregledanih znanstvenih člankov objavljenih med letoma 2004 in 2011 po vsem svetu, je prosto dostopnih več kot 40 % gradiv. VEČ
Pred G20 srečanjem v St. Peterburgu 5 in 6 septembra je Komisija izdala brošuro z zanimivimi dejstvi in številkami o EU. Tako npr. lahko vidimo, da prebivalstvo EU predstavlja 7 % svetovne populacije, njen BDP znaša četrtino svetovnega in ima državni dolg pri -4 %, kar je manj od ZDA (-8,5 %) in Japonske (-10,2 %). Ostali podatki so o zaposlovanju, trgovini, investicijah, regulaciji finančnega sektorja, davkih, razvoju, kmetijstvu, digitalni ekonomiji, okolju in energiji. VEČ
Pripravil: Miha Jesenko
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.