c S

Službeni Twitter računi nekdanjih zaposlenih

29.07.2013 Socialna omrežja na delovnem mestu vedno trčijo tudi ob pojem produktivnosti. Zlasti mladi imajo celo več kot eno mobilno napravo tudi na delovnem mestu, mobilno socialna vključenost pa postaja že skoraj pravica, po prepričanju mnogih že kar eksistencialna nuja.

Produktivnost tako trpi zaradi časa prebitega na spletu, zaradi pogostega preklapljanja med (delavnimi in socialnimi) nalogami se povečuje možnost napak pri delu. Po nekaterih podatkih med službenim časom kar okoli 64% zaposlenih obišče spletne strani, ki niso povezane z delom.

Zasebni podatki o podjetju lahko prek socialnih omrežij hitro pridejo v javnost. Če gre za informacije, ki podjetja ne slikajo v najboljši luči, to lahko pomeni določeno tveganje za podjetje. Politika upravljanja socialnega računa podjetja je potrebna za primere kršitev, prenehanja zaposlitve ipd.

Podjetja vedno bolj uporabljajo socialna omrežja tudi za pregled potencialnih kadrov. Vrsta informacij je na voljo na spletu, vendar pa obstaja problem, če se preveč zanašamo na te informacije. Tako lahko izključimo določen del ljudi, ki se teh omrežij ne poslužujejo tako pogosto, po drugi strani pa informacije na teh omrežjih niso preverjene, celostne ipd.

Zanimiv primer v zvezi s socialnimi omrežji, natančneje omrežjem Twitter. Prodajalec CD in DVD-jev iz Združenega kraljestva HMV je pred kratkim priglasil stečaj in v sklopu insolvenčnega postopka odpustil 190 ljudi, med njimi tudi zaposlenega, ki je bil odgovoren za upravljanje s Twitter računom podjetja. Vendar pa uprava podjetja podjetja ni mislila zadosti široko in so pozabili na zamenjavo gesla na Twitter računu, tako da je bivši zaposleni "twital" še naprej v imenu podjetja o odpuščanjih, kar je poimenoval "množične usmrtitve zvestih delavcev, ki imajo radi znamko HMV". "Twiteraš" je trdil, da so odpustili le delavce, ki so resnično imeli radi znamko. Še pred izbrisom "twitov" je zapisal tudi, da je ravno slišal direktorja za trg (ki seveda ostaja v podjetju v stečaju) vprašati "kako zaprem twitter račun?", kar je seveda sramota za tržnega direktorja, twit pa so videli vsi sledilci.

Najverjetneje pri tem ni bila storjena velika škoda za podjetje, vendar pa je zgodba poučna, da je koristno, iz vidika trženja, odnosov z javnostjo in prava, imeti v podjetju tudi učinkovita pravila dostopa in uporabe računa Twitter za zaposlene, ki mora vsebovati izredne postopke za obravnavo neupravičenih uporabnikov. To pomeni vsaj napisati pravila in jih pravno preveriti, sporočiti pravila upravičenim uporabnikom, ki imajo dostop do Twitter računa podjetja in vzdrževati dostop do informacij računa in gesel, tako da se lahko takoj odstrani neupravičene uporabnike.

Pripravil: Miha Jesenko





Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.